راهنمای ثبت نام در سایت معمای شاه          ا          جدول پخش         ا         ورود به سایت

               

 

امروز : شنبه, 06 خرداد 1396

آخرین بروزرسانی در دوشنبه 09 اسفند 1395 4:37:39 ق ظ .

در حال حاضر 9 مهمان و بدون کاربر آنلاین داریم.

مدیر آنلاین

     

Joomla Templates and Joomla Extensions by ZooTemplate.Com

«معمای شاه» الگوی خوب برای تولید آثار فاخر

رئیس رسانه ملی با تجلیل از زحمات دست اندرکاران مجموعه «معمای شاه»، گفت: امروز تصویر، سینما و تلویزیون نقش تأثیرگذاری در روایت تاریخ ایفا می کند…

«معمای شاه» الگوی خوب برای تولید آثار فاخر «معمای شاه» الگوی خوب برای تولید آثار فاخر

حسام نواب صفوی بهترین بازیگر معمای شاه شد

  با پایان پخش سریال تلویزیونی «معمای شاه» بهترین بازیگران این سریال با رأی گیری مردمی در اینستاگرام انتخاب شدند. به گزارش روابط عمومی، با پایان…

حسام نواب صفوی بهترین بازیگر معمای شاه شد حسام نواب صفوی بهترین بازیگر معمای شاه شد

حاشیه‌های "معمای شاه" برای چه بود؟/ قبل از اظهار نظر، مطالعه داشته باشیم!

ارجمند با اشاره به اینکه حاشیه های به وجود آمده درباره سریال "معمای شاه" نشانگر دیده شدن این اثر بود، بر اهمیت مطالعه پیش از اظهار…

حاشیه‌های حاشیه‌های

حسینی همدانی: معمای شاه نقش مهمی در مقابله با تلاش دشمنان در تطهیر حکومت طاغوت داشت

به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ نویسنده و کارگردان مجموعه تلویزیونی “معمای شاه” با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و…

حسینی همدانی: معمای شاه نقش مهمی در مقابله با تلاش دشمنان در تطهیر حکومت طاغوت داشت حسینی همدانی: معمای شاه نقش مهمی در مقابله با تلاش دشمنان در تطهیر حکومت طاغوت داشت

پاسخ ‏های کارگردان«معمای شاه» درباره دلایل استفاده از چهره خوانندگان پیش از انقلاب

بانی فیلم – مجتبی احمدی: سریال «معمای شاه» با تمام حواشی اش به پایان رسید. اما نکته ای که در ساخت و تولید این سریال جای…

پاسخ ‏های کارگردان«معمای شاه» درباره دلایل استفاده از چهره خوانندگان پیش از انقلاب پاسخ ‏های کارگردان«معمای شاه» درباره دلایل استفاده از چهره خوانندگان پیش از انقلاب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



                                                                                               

 

 

مخاطب عزیز و گرامی! از توجه شما به سریال معمای شاه متشکریم. برای بهره برداری آسان تر از این بخش، به موارد زیر توجه کنید:

•    نظرها فقط به «زبان پارسی» قابل انتشار است و نظرهایی که با نگارش انگلیسی (فارسی/انگلیسی و یا فینگلیش) باشد، منتشر نخواهد شد.
•    نظرهای توهین آمیز و یا دیدگاه هایی که به مسائل خصوصی اشخاص و افراد ـ اعم از بازیگران، عوامل و... سریال می پردازد،در این بخش منتشر نمی شود.
•    جهت بهره برداری بهتر از این بخش لطفا در این بخش صرفا نظرهای خود را مطرح نمایید. با توجه به وجود بخش های«پرسش و پاسخ»،«بحث و نظر» و «مطالب مخاطبان» در پایین سایت، می توانید دیدگاه ها و مطالب تفضیلی خود را برای انتشار به این بخش ها ارسال کنید.
•    دیدگاه های ارزشمند شما پس از طرح در این قسمت، در اولین فرصت به تایید مدیران سایت رسیده و منتشر خواهد شد.
•    جهت سرعت بخشیدن در انتشار نظرهای خود می توانید عضو سایت شوید. نظرهای اعضای سایت با سرعت بیشتری و بدون بررسی منتشر خواهد شد.

.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

دیدگاه‌ها   

+1/-7 #2247 طیبه رسولی منش 1395-11-26 15:11
سلام
سریال معمای شاه سریال خیلی خوبی بود . من که الان شصت ساله هستم خیلی از واقعیت هایی را که در این سریال نمایش دادید به عینه دیده ام. مخصوصا دستگیری روحانیون و انقلابیون به دست ساواک .
تشکر
نقل قول کردن
+3/-1 #2246 احسان رحمانیان 1395-11-26 06:52
با سلام و احترام
قالب ارائه‌ی سریالی، غیرتخصصی و ناکارآمد بود.
مخصوصا در پخش هر شب آن.
اگر قالب سریال هم انتخاب اصلی است، بهتر بود که نحوه داستان گویی در هر مرحله به تکوین قابل قبول می رسید و نه ناقص و بدون چفت و بست جذاب...
اما تلاش شما اگر با تجربه اندوزی همراه باشد، خود شما ذخیره ی خوبی برای انقلاب اید.
با تشکر از همه ی عزیزان و خادمان انقلاب اسلامی عزیز ایران.
احسان رحمانیان
دبیر آموزش و پرورش
نقل قول کردن
/-1 #2245 صالح م 1395-11-25 11:26
سلام یه خواهشی از شما دارم آهنگ ها ی میانی فیلم ( بدون متن ) را برای دانلود در سایت قرار بدهید این آهنگ های بدون متن واقعا تاثیر گزار بود .
خواهش می کنم قرار دهید .
نقل قول کردن
+3/ #2244 دكتر سيد كاظم 1395-11-25 05:54
با تشكر از زحمات توليد كنندگان سريال
در قسمت آخر . اعلاميه اول تلويزيون توسط يكي از اعتصاب كنندگان تلويزيون خوانده شد ليكن در سريال شما توسط يك روحاني خوانده ميشود . بهتر نبود واقعيت تاريخ را نشان دهيد .
نقل قول کردن
+4/ #2243 حمید ناظمی 1395-11-24 07:24
لطف کنید یک فیلم تخصصی درباره شروع و روند و اتفاقات و تمایلات مربوط به "شعار مرگ بر" بسازید.
فواید و خسارتهای این شعار را بررسی کنید در فیلم.
نقل قول کردن
+7/ #2242 ع 1395-11-21 18:32
اگر خانواده وزیری با اون مادر آسمی شون نبودند که نصف سریال آب میرفت .
اگر دکتر وزیری دوباره خواهرش را شوهر میداد ، نورآفاق افراد محبوب سریال را به فنا نمیداد .
نقل قول کردن
/-3 #2241 تاریخ دوست 1395-11-20 16:15
سلام خدا قوت.جای معمای شاه شب ها خیلی خالییه.خدا به فکر وقلمتون برکت بده.بی صبرانه منتظر کار بعدی هستیم.
به نظرم کاری در این وسعت واندازه نیاز به یک تیم داره درزمینه های مختلفش تادرصد اشتباهاتش کاهش قابل توجهی داشته باشه،البته نمیدونم امکانش عملا هست یانه.
نقل قول کردن
/-1 #2240 dorna2 1395-11-20 07:20
بالاخره تموم شد
من همه قسمت هاشو دیدم
خیلی هم چیزها ازش یاد گرفتم
فقط اول کار معرفی فیلم تو تلویزیون گفتن که خانواده وزیری نماینده مردم ایران تو این فیلم بودن که با تموم شدنش فهمیدم اصلا هم اینطور نبود
بسیار اون تیکه خانواده وزیری بد بود مثلا آیا همه مردم ایران به اندازه وزیری ها پولدار بودن؟ یا مثلا نورآفاق وزیری که با بی برنامگی هاش در طی سالهای مبارزاتش باعث شهادت سه تن (گلنار، جعفر مهرداد و اون مرد فقیر حلبی آباد) شد ؟ من به شخصه اصلا قبول ندارم نورآفاق نماینده زنان مبارز ایران بود چون خیلی بی برنامه مبارزه میکرد و یا مثلا تو جای جای فیلم محمود وزیری پسرش رو از رفتن بین تظاهرات انقلابیون و حضور در جلسه های انقلابی منع میکرد و خودشم نمیرفت من نمیتونم این محمود وزیری رونماینده مردم ایران بدونم :roll:
نقل قول کردن
+6/-2 #2239 نازی جوووووووون 1395-11-18 03:56
بابا خیلی نامردین بخدا
هی تو رسانه ها گفتین گوگوش و داریوش میخواد بیاد تا اخرین قسمت ما رو نشوندین پای این سریال چرت
اخرشم نیومد که نیومد
ولی ما هم رکب زدیم فقط وقتی تصویر ابی یا ستار اومد صدای تلویزیون رو باز کردیم!!! :P :lol: :lol: :lol:
نقل قول کردن
+1/-2 #2238 سیده 1395-11-17 05:05
سلام علیکم من یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه هستم .که مدت هاست دوست دارم نظراتم را در این باره برای شما ارسال نمایم
از اینکه چنین سریالی را با زحمات بسیار ساختید و آماده پخش گردید بسیار از شما ممنونم انشاءالله که خداوند متعال خیر و برکت دنیا و آخرت را به شما عطا نماید سعی کردم تمام قسمت های این سریال را ببینم و با دقت بررسی نمایم .نسبت به نقد هایی که بر آن وارد می شد .خیلی موافق نبودم چون این سریال به بیان واقعیت ها پرداخته بود همچنانکه زندگی شاه بخشی از بدیهای او بود و مهم بود برخورد او با مردم و دیگران هم بخشی از بدیهای آن دوران بود هر چند بعضی موارد را انتظار داشتم کمی بیشتر وارد جزییات آن بشوید و نشان دهید مثل زمان ورود امام ره تا پیروزی انقلاب اما در هر حال از کار شما بسیار راضی بودم
به سخنان منتقدین متعصب خیلی اهمیت ندهید که بسیاری از مردمی که راضی بودند مطلبی را در تایید نمی نویسند .
انشاءالله در آینده شاهد کارهای بسیار بیشتری از شما باشیم. و این باقیات و الصالحاتی برای شما خواهد ماند.
نقل قول کردن
/ #2237 سامان 1395-11-17 04:10
به نقل از Z:
به نقل از negin:
سلام. به نظرتون نشون دادن جلوی مو و گلوی خانم ساغر عزیزی حلاله؟ چرا پوشش سر و گردن فرح مثل سایر زنان درباری نیست؟ یه جا گفته بودید که این مسئله به شدت رعایت میشه. این یک مورد محرمه؟!!! :-?

ضمن عرض تشکر و خداقوت به سازندگان سریال.
البته فقط انگار جدیداً جلوی مو حلال شده! چشم صدا و سیما روشن! بیننده‌ها خیلی دقیق هستند

مدیر سایت: دوست گرامی انچه شما مشاهده می کنید کلاه گیس است



یعنی متاسف بودن حق مطلب رو ادا نمیکمه. یه تیکه مو ایمانتو بر باد داد؟
تو که خوشت نمیاد بگو "توبه" و بعدش خاموش کن تلویزیون اون الت شیطانی رو
بدبخت
نقل قول کردن
/ #2236 سامان 1395-11-16 18:37
به نقل از بابک خرمدین:
شیروتغذیه مدارس،ارزش بالای پول ملی،جایگاه اقتصادی مترقی وروبه رشد در صنایع متعدد مثل نفت هسته ای پزشکی کشاورزی هوایی نظامی گردشگری وغیره، پاسپورت ارزشمند ایرانی وآموزش عالی درسطح مترقی وبورسیه های دانشگاه های معتبر براساس لیاقت نه پاچه خواری وغیره اونم بسیاربسیار...! هرکارگردانی بخوادایناروتحریف کنه نادان


مدیر سایت: اگر همه اینها بود چرا مردم انقلاب کردند؟ چه چیزی کم بود که مردم وارد فاز مقابله با این حکومت شدند؟


هیچی. خوشی زده بود زیره دلشون.
خدعه کردن لیکن لیدرها
نقل قول کردن
/ #2235 سامان 1395-11-16 18:19
به نقل از موفق:
به نقل از mohammmad:
دستاورد های جمهوری اسلامی نظامی و غیر نظامی...
دومین ارتش سایبری دنیا .پنجمین کشور دارای علم شبیه سازی حیوان در دنیا درحال حاضر کشور های های ایران چین . امریکا .انگلیس و کانادا دارای چنین فناوری هستند.چهارمین تولید کننده اتانول در دنیا .دومین کشور دارای فناوری تولید پهباد رادار گریز در دنیا.اولین کشور تولید داروی گیاهی درمان ایزد.هشتمین کشور دارای چرخه کامل فناوری فضایی در دنیا.رتبه سوم در صنعت سد سازی.رتبه دهم در فناوری لیزر.رتبه پنجم در امینیت فضای مجازی .رتبه چهارم در علم درمان ناباروری در دنیا.چهارمین تولید کننده تولید داروهای بیوتکنولوژیک در دینا. مقام دم در تولید نانو دارو.سرعت پیشرفت و تولید علم در دنیا 11 برار سطح جهانی .ششمین تولید کننده متیونین .تنها کشور تولید کننده صنعتی بیو ایمپلمنت در علم پزشکی.اولین تولید کننده کارتریج های چاپ نامرِِئی.ششمین کشور تولید زیر دریایی در دنیا . دومین کشور دارای فناوری درمان تالاسمی با پیوند مغز استخوان .دومین کشور دارای فناوری ساخت هواپیما استراتژیک خورشید سومین استخراج کننده سلول های بنیادی از دندان های شیری. سومین کشور دارای فناوری ساخت نیرو گاه های خورشیدی. دومین کشور سازنده بالگرد نوع ملخ کامپوزیتی در دنیا . هشتمین کشور هسته ای دنیا با دانش بومی . دومین کشور هسته ای دنیا با دانش بومی .دومین کشور دارای توانایی ساخت دریچه مصنوعی قلب
نظامی
ایران جز 5 کشور دارنده زیر دریایی جنگی جهان .تنها کشوری که با 80 درصد تحریم توانسته هر نوع اسلحه بسازد.ایران تنها کشوری که خود ارتش مستقل دارید و هیچ کشوری حق دخالت در امورات نظام ان را ندارد .ششمین قدرت موشکی جهان.تنها کشوری که قادر به حک کردن سیستم جنگنده های فوق پیشرفته جهان است.امن ترین کشور جهان در همسایگی با نا امن ترین مرز های جهان است..ایران دارای 14 توپولوف میباشد که در عمق 300 متری زمین میباشد و هیچ جنگده ای نمیتواند نزدیک مرز ایران شود. مدیر سایت لطفا نشر دهید .

اینارو راجب ایران داری میگی ؟؟ :eek:
خیلی ساده ای عزیزم


نصف شبی کلیی خندیدم. یعنی جک گفتی در حد تیم ملی :)))))))))))
نقل قول کردن
/ #2234 سامان 1395-11-16 15:05
به نقل از یاسر:
سلام آقای مدیر سایت میشه چندتا از مفاخری که فرمودید و الان در دنیا مطرح باشن و حاصل این نظام رو نام ببرید؟

مدیر سایت: بله. دانشجویان المپیادی،ورزشکاران رشته های مختلف، هنرمندان و....عینک بدبینی را بردارید خیلی از آن ها را خواهید دید


مدیز محترم سایت الان این مفاخر کجا هستند؟
در آمریکا. میدونستی رتبه اول رو در فرار مغزها داریم.؟
لا اقل اون موقع میرفتن درس میخوندن و بر میگشتن. الان ورزشکار و هنرمندا هم به جمع نوابغ پیوستن و دارن فرار میکنن. چند تا از همکارای خودتون هم که رفتن. معرفی کنم یا میشناسیدشون؟
قالی باف و خاوری و... هم از ماحصل این نظامهند
نقل قول کردن
+1/-1 #2233 xzdsd 1395-11-16 11:41
آقای ورزی و تمامی عوامل این فیلم باید اون دنیا جواب گو باشن،فاجعه ی چند میلیاردی!!!
واقعا چه جوابی دارید برای اسلام، آقای ورزی خیلی شما که این یه قصه ساده نمیتونی بگی چه طور تونستی با اقلاب به این عظمت این کار رو کنی، تا زمانی که شما ها هستید امریکا خیالش راحته، شما خیانت کردی.. خیانت

مدیر سایت: جواب چه چیزی را باید دقیقا بدهیم دوست گرامی؟ چه خطای نابخشودنی از ما سر زده است؟
نقل قول کردن
/-2 #2232 علی لصغر شعبانی راد 1395-11-16 10:08
سریال معمای شاه بسیار عالی و تاثیر گذار بود
موفق بود
این را از واکنش توام با عصبانیت مخالفیت هم می توان فهمید
فقط اواخر سریال ریتم تندی پیدا کرد و بسیاری از نکات این معما مبهم باقی ماند
نقل قول کردن
/-1 #2231 حسن امیر 1395-11-16 02:06
با سلام خوشبختانه سکانس آخر و دیالوگ محمود وزیری مبنی بر اینکه با انقلاب همه چیز تمام نشده و موقع کار و سازندگی است خوب بود و پیام اصلی سریال را رساند و هنوز بعد از 38 سال متاسفانه عده ای آن را درک نکرده اند!
نقل قول کردن
/-1 #2230 فایزه 1395-11-15 17:24
سلام.با عرض خسته نباشید خدمت شما و همکاران .خدا قوت.سریال خوبی بود علی رغم هم انتقادات.می بخشید بالاخره جوایز سریال کلاه پهلوی به کجا کشید؟

مدیر سایت: دوست گرامی متاسفانه درخصوص جوایز سریال کلاه پهلوی پیگیری ها به نتیجه ای منجر نشد و به دلیل تغییر مدیران، این مبحث بی نتیجه ماند
نقل قول کردن
+1/ #2229 جوادي 1395-11-15 17:03
سلام؛ خدا رو شكر - بالاخره سريال معماي شاه تمام شد و هر چه كارگردان زور زد و در چنته داشت رو كرد و بعد از 95 قسمت نتوانست چيز جديدي ثابت كند. البته از ساخت يك سريال تخيلي و افراطي توقعي بيش از اين نميرود. بسيار تحقيق از مستندات، فيلمها، عكسها، افراد و شنيده ها، ديده ها، موجودها، كتابها و ... براي دوران پهلوي از نظر گذرانده بودم و آن دوران را شاهكار رشد و ترقي براي مردمي مثل ايران ميدانستم؛ اما با خودم گفتم جاي دوري نميرود، بگذار باز هم وقت بذارم و تماشا كنم و ببينم كه اين كارگردان چه گفته تازه اي براي مردم مملكتش داره؛ برايش متأسفم كه هر كاري در ساخت اين سريال كرد بيهوده و اضافه بود و فقط هزينه روي دست دولت گذاشت آنهم از جيب همين مردم؛ تمام چيزهايي كه لازم بود نشان داده شود در اين سريال نديديم اما در عوض يكطرفه هر جور خواست سكانس و ديالوگ به خوراك مردم داد؛ اما مردم اين دوره و زمانه فهميده اند؛ به روز هستند؛ گذشته را مطالعه كرده اند و روزگار الان را هم ميبينند؛ انگار آقاي ورزي بعنوان كارگردان جزو اين ملت نيست و در اين مملكت زندگي نميكند، انگار خبر ندارد بعد از سال 57 تا الان چه اتفاقاتي گذشت، كاش بجاي صحنه سازي براي رژيم گذشته به فكر نمايش واقعيت ها باشد؛ برادرانه به ايشان پيشنهاد ميكنم منبعد بجاي ساخت نمونه فيلمهايي كه داشته، قدري هم براي مردم فيلم بسازد و به نمايش درد دل مردم بپردازد؛ البته اگر مغرور نباشد و بپذيرد كه آنچه بعنوان معماي شاه ساخت فقط خيالات بود و ديگر ارزش ديدن دوباره را هم ندارد، محال است اين سريال دوباره پخش شود و كسي مشتاق ديدنش باشد، بسياري از بازيگراني هم كه فكر ميكردم معروفند و آنها را بعنوان هنرمند ميشناختيم ديگر از چشممان افتادند و علاقه اي به آنها نداريم؛ فيلم و سريال خوب را بارها ميبينيم و خسته نميشويم؛ در اين سريال آرزو داشتيم و نذر ميكرديم كه زود تمام شود و بالاخره بفهميم مطلب تازه و گفته نشده اي درونش هست يا نه... اين قصه سر دراز دارد... اينك با پايان يافتن سريال ورزي براي من و خيلي ها ثابت شد كه دولت و مسؤول خدمتگزار كه بوده و دولت فريبكار و چپاولگر و سؤ استفاده كننده از احساس و اعتماد مردم كيست... البته خداوند بهترين شاهد است

مدیر سایت: دوست گرامی اگر توقع داشتید مدح نامه پهلوی را در این سریال ببینید از شما پوزش می خواهیم.البته بضاعت معمای شاه محدود بوده و صد البته بسیاری از حقایق تلخ آن دوران را نمایش نداده است.
نقل قول کردن
+2/ #2228 مصطفی دارابی 1395-11-15 08:06
نقدی برای سنگین ترین سریال تاریخی سیما!

سریال معمای شاه بعد از 95 قسمت تمام شد و پرونده سنگین ترین پروژه تاریخی سیما بسته شد. پروژه ای که هدفش روایت متن تاریخ معاصر از اول دوره پهلوی تا پیروزی انقلاب بود.
اما متاسفانه این سریال نتوانست مخاطب خود را نه در بین مخاطب عام و نه در بین مخاطب خاص بیابد. به عنوان مخاطبی خاص که علاقه وافری به تاریخ معاصر دارد تمام قسمت های این سریال را دیدم برای آنکه دانسته هایم را درباره تاریخ معاصر کامل تر کنم. لذا با نگاه به کل سریال، چند دلیل ناکامی آن را می شمرم:

1. خانواده محوری سریال (خانواده وزیری) خانواده ای فوق العاده ثروتمند در میان جامعه فقیر دوره پهلوی است. نمایش زندگی مرفه این خانواده تناسبی حتی با میانگین زندگی مردم ایران ندارد! و نمی تواند مثالی از جامعه ایران دوره پهلوی باشد!

2. این خانواده همیشه در حاشیه حوادث و تحولات سیاسی اجتماعی دوره خود حضور دارد. محمود وزیری بعد از یک دوره نمایندگی مجلس برای همیشه از سیاست کناره می گیرد و حتی در آخرین قسمت سریال بعد از پیروزی انقلاب، محمود وزیری به پسر خود تصریح می کند که حضوری در جریان حوادث انقلاب نداشت و دائما به خواهر خود توصیه می کرد که دست از کارهای انقلابی بردارد! پسر او هم چه در ایران و چه در فرانسه فقط عکاس صحنه های انقلاب است!

3. اصلا وقتی کسی در اوج ثروت و نعمت زندگی راحتی می گذراند چه انگیزه ای برای مبارزه با نظام شاهنشاهی دارد که سیاستهای اقتصادی اش را مطابق منافع این طبقه جهت می داد؟! رابطه دوستانه محمود وزیری با فردوست را هم به این معادله اضافه کنید!

4. با این روایت حاشیه ای از حوادث شش دهه دوره پهلوی، می توان آپاراتچی ساکت فیلم را که تنها کارش مرور نگاتیوهای صحنه های خیابانی است و محمود وزیری شخصیت ثابت سریال را نماد کارگردان فیلم دانست که نمی خواهد به درون تحولات قدمی بگذارد!

5. انقلابی ترین چهره فیلم یعنی خانم نورآفاق وزیری تنها کارش حضور بی مبالات در چاپخانه نبش میدان ژاله با حضور ماموران ساواک در خیابان و چاپ چند اعلامیه است!
اگر نهایت اقدام نیروهای انقلابی چاپ چند اعلامیه بود، انقلاب منطقا نباید به پیروزی می رسید.

6. و در پایان نمایش حضور دکوری حسن روحانی بدون هیچ دیالوگی در نوفل لو شاتو از میان خیل یاران امام چه منطقی جز اظهار ارادت کارگردان به او دارد؟!

نتیجه تند!!!
باید تکلیف خود را با انقلابی که ثمره مجاهدت نسل پدران ماست روشن کنیم! باید روشن کنیم کدام چهره از انقلاب را می خواهیم؟

چهره ای که در معمای شاه دیدیم؟ یا چهره ای که در میان خاطرات صاحبان راستین اش خوانده ایم و در کلام امام شهیدانش تجلی کرده؟

انقلابی که برخی یارانش که در فیلم حضور داشتند بعد از چهار دهه از عمر آن به تجدید نظر اساسی در مبانی اش و تعامل با طاغوت و دشمنانش اصرار دارند؟
یا انقلابی که بنیانش بر نفی طاغوت و کفر و استعمار و استثمار بنا شده بود؟

به راستی اگر می خواستیم بعد از چهار دهه با طاغوت سازش کنیم چرا انقلاب کردیم؟!!!
نقل قول کردن
/-1 #2227 محمد motahary 1395-11-15 02:29
سلام سریال خوبی بود ولی واقعا به شخصه برایم جای سوال است چرا این سریال باید ازجبه سیاسی اصلاح طلبان حمایت کنه برنامه ملی است چرا نقش حضرت اقا هیچ بود در انقلاب چرا.....چرا ایفا کننده نقش اقا خامنه ایششخصی بود که در اکثر فیلمها دزد بوده واقعا دین و دنیای خودت رو به چند فروختی اقای وزری.شیخ حسن روحانی کجای انقلاب بوده که در این فیلم نام برده شد شما برنامه کودک بسازید موفق ترین چون بچه ها راحت تر گول میخورن..به امید اینکه دیگر کارتاریخی وملی نسازید انشاالله
نقل قول کردن
+1/ #2226 negin 1395-11-14 21:36
به نقل از سامان:
به نقل از هادیhhhh:
هر حکومتی نقاط مثبت و منفی دارد. مگر الان همه چیز عالیه. الان مدینه فاضله است؟
شما فقط سیاه نمایی کردین. اگر هدف بیان تاریخ باشد باید نقاط مثبت و منفی را باهم نشون بدهید.
البته مسلم است که نمیتوانید این کار را بکنید چون نتیجه ای که میخواهند بدست نمی آید.
شما به عنوان کسی که تاریخ را تحریف کرده است درتاریخ ثبت می شوید

مدیر سایت: دوست گرامی برخی نقاط ضعف یک مملکت را به باد می دهد و جایی برای نقاط مثبت نمی گذارد.

اینو نگی چی بگی؟ :-)

خودت اینو نگی چی بگی؟ می‌تونی جواب بده
نقل قول کردن
/ #2225 negin 1395-11-14 18:11
به نقل از انسان:
به نقل از محمد کامرانی:
سلام
بعضی بخشهای ان سریال بسیار عالی است وبعضی بخش ها به نظر بسیاری از بینندگان از جمله خود من بسیار سبک و تا حد زیادی واهی است .مثلا این
بخشی که دیروز شنبه 18 دی پخش شد واقعا مسخره بود ..... و قسمتهای قبلی راهم زیر سوال برده ..... کاباره میامی و شاپور غلامرضا و زن ظرف شور و هدایت زن به "قلعه" ! و سفته گرفتن توسط
قربانی و ...
ببخشید هنوز مردمی که در اون دوره زندگی کرده اند خیلی از واقعیت هارا میدانند و نمیشه موارد پوچی ازین دست را بخورد مردم داد !
ویا اینکه در بخش دیگری هویدا گفته که :
من مذهب رسمی کشور را عوض میکنم !!!!

این اباطیل از کجا پیدا شده ,ما هیچوقت چنین چیزی نشنیده بودیم .
انتظار این است که فیلمی که ریشه در حقایق دارد به نحو وزین تری بر پایه حقایق نقاط ضعف دوره گذشته را به تصویر بکشد و نه با نادان فرض کردن بینندگان . :o

مدیر سایت: دوست گرامی فحشا و فساد آن دوره را منکر هستید؟ ایا در آن زمان جایی به نام قلعه وجود نداشت؟

قلعه وجود داشت ولی الان چی پر از بیمار جنسی و فساد 1000 برابر اون موقع فساد هست ولی در خفا و پشت پرده میلیون ها بیمار اچ ای وی و اینکه کافیه شما شب به خیابان های شمال شهر از جمله میرداماد برید پر از تن فروش این همه فساد رو که با چشم الان میبینیم منکر میشید؟ به راستی به قیامت اعتقاد دارین؟

مدیر سایت: دوست گرامی فرمایش شما درست است اما الان فساد به شکل رسمی نیست و حاکمیت از آن پشتیبانی نمی کند و همین مسئله باعث کم شدن اقبال عمومی به فساد می گردد

کجای فرمایشش درسته؟! خودش به قیامت اعتقاد داره که میگه ۱۰۰۰ برابر؟ و میلیون‌ها؟ می‌تونه تو قیامت همین عددها رو به خدا بگه
نقل قول کردن
+1/ #2224 م 1395-11-14 16:23
انتخاب حسام برای نقش نواب صفوی اشتباه بود. چهره ایشون هیچ شباهتی به نواب نداشت. گریم هم بی فایده بود
نقل قول کردن
+1/ #2223 محمد سجاد 1395-11-14 15:17
با عرض سلام
با توجه به اهمیت سریال و هزینه هایی که صرف این کار شده چندین سوال برای من و همچنین مخاطبان مطرح است1- پروژه های عمرانی بزرگی که در زمان شاه توسط شاه و مهندسین ایرانی به بهره برداری رسیده است نشان داده نشده است 2-شخصیت های تاریخی و انقلابی یا محدود و ناقص یا اصلا نشان داده نشده است (از جمله اقای منتظری )3-نقش گروه ها در وقوع انقلاب به صورت ناقص نشان داده شده است4-محاکمه افراد دوران شا در روزهای اوایل انقلاب نشان داده نشده است و خیلی مسائل دیگر که مغرضانه بودن سریال را به وضوح نشان می دهد.

مدیر سایت: دوست گرامی اینها دلیل مغرضانه بودن سریال نیست بلکه به علت محدودیت امکانات سازندگان است. ضمنا سریال تا پایان 22 بهمن بوده و برخی وقایع مورد اشاره شما برای روزها و ماههای پس از پیروزی انقلاب است
نقل قول کردن
/-1 #2222 پوررستمی 1395-11-14 12:59
بسمه تعالی
بی شک در دوران و دوران جنگ نرم نامتوازن دشمن علیه انقلاب اسلامی، تولید و سربرآوردن هنری ناب و انقلابی آن هم در عالی ترین سطوح فنی و محتوایی خود از سخت ترین و بارزترین مصادیق جهاد کبیر است.
یکی از شاخصه های موفقیت و تاثیرگذاری این سریال فاخر را باید در هجم کنایه ها و طعنه ها دشمنان دید. چرا که تنها اثر نافذ و ناب است که نظام فکری و تبلیغاتی هژمونی ضدانقلاب را آشفته می سازد و آنها را به پراکنده گویی و لجن پراکنی وا می دارد.
امید است برخی از نفس مانده های داخلی هم در آینده نزدیک به خود آمده و قدردان این دست از آثار هنری باشند.
بهرروی زبان قاصر است از تشکر.
مبادا خسته شوید.
خدا قوت و توفیق روزافزون...
نقل قول کردن
+1/ #2221 emad 1395-11-14 12:55
با عرض سلام وخسته نباشید

سریال خوبی بود اما برای موضوعی به این مهمی باید بهتر ازاین می بود.
قسمت های خانواده وزیری و ... که هیچ ربطی به اصل ماجرای تاریخ نداشتند زیادبود.
درضمن موضوعات مهمی هم بهش پرداخته نشد یا خیلی خیلی خلاصه بهش پرداخته شد ، مثل 16 آذر 1332 که منبع خیلی خوبی مثل خاطرات دکترچمران برای به تصویر کشیدنش داشتین.
گریم شخصیت ها اما خیلی عالی بود ، شبیه خودشون شده بود.
نقل قول کردن
+1/-1 #2220 جوادابراهیم زاده 1395-11-14 12:51
سلام.ازطرف تمام افراد خانواده بینهایت سپاسگزاریم یاحق.اجرکم عندالله.
نقل قول کردن
/-1 #2219 جوادابراهیم زاده 1395-11-14 12:49
سلام وواقعا خسته نباشید.بسیار بسیار لذت بردیم از این قسمت از تاریخ مصور ایران عزیزمان.از طرف تمام افراد خانواده بینهایت سپاسگزاریم.یاحق .اجرکم عندالله.
نقل قول کردن
+1/ #2218 باستان 1395-11-14 12:17
نام سریال معمای شاه است اما ما در سریال نفهمیدیم آخرش این شاه چی شد . وقتی از کشور خارج شد ما دیگه شاه را ندیدیم . بهتر بود نام سریال را معمای انقلاب میگذاشتید تا مخاطب جریان انقلاب را دنبال میکرد نه معمای شاه را . ما که از قبل هم میدونستیم که انقلاب پیروز شد . کاش ماجرای شاه پس از خروج از کشور را دنبال میکردید
نقل قول کردن
/ #2217 محمدعلی ی 1395-11-14 12:08
سلام و خسته نباشید به دست اندرکاران مجموعه ی معمای شاه
معمای شاه تموم شد ولی نشون داده نشد بعد از خروج شاه سرنوشت و چگونگی زندگی شاه نشون داده نشد . تا اینجاش رو همه میدونستن کاش نشون داده میشد
نقل قول کردن
/ #2216 محمدعلی ی 1395-11-14 12:08
سلام و خسته نباشید به دست اندرکاران مجموعه ی معمای شاه
معمای شاه تموم شد ولی نشون داده نشد بعد از خروج شاه سرنوشت و چگونگی زندگی شاه نشون داده نشد . تا اینجاش رو همه میدونستن کاش نشون داده میشد
نقل قول کردن
/-1 #2215 محمدمحسن پور 1395-11-14 11:28
واقعا که خیلی عالی بود تشکر از جناب ورزی وتیم تولید
نقل قول کردن
+2/ #2214 حمید ناظمی 1395-11-14 08:43
اگر امام خمینی، رحمت االله علیه، هرگز متولد نمیشد، الان ایران به کشوری ابرقدرت و به پیشرفته ترین کشور دنیا تبدیل شده بود.
نقل قول کردن
+1/ #2213 حمید ناظمی 1395-11-14 06:06
از شما موضوع "نسبت دلار به تومان" را حتما در فیلمهای تکمیل شده از شاه که دوباره خواهید ساخت بیاورید. برای اینکه این قسمت را بسازید به شما مدرک خوب میدهم که خودم آن را بدست آوردم.لطف کنید در صحنه های فیلم، "یکسان و مساوی بودن دلار و تومان" را به تصویر بکشید.
نقل قول کردن
/ #2212 حمید ناظمی 1395-11-14 05:50
از زمان کودکی و دبستان تا حالا که 20 سال میگذرد هنوز تلویزیون نگاه نمیکنم و به مطالعه بسنده کردم. اما فیلم شاه، من را مجبور کرد که کنار خانواده بنشینم و تلویزیون را نگاه بکنم وگرنه هرگز برای هیچ فیلمی بجز اخبار، پای تلویزیون نمینشینم و البته دنبال خرید مجموعه کامل شاه از سوپرمارکتهاو فروشگاه هستم. باتشکر.
نقل قول کردن
/ #2211 حمید ناظمی 1395-11-14 05:21
لطف نمایید از اکنون تعداد حوادث گوناگون را از روزنامه های آن زمان استخراج کنید و همه شخصیتهای مجاهدین خلق و احزاب گوناگون را به صورت معماگونه فیلم بسازید طوری که تعداد این فیلمها به صدها نسخه تبدیل شود و جزئیات بیشتر دیده شود. طوری که برای هرکدام از افراد زمان شاه، یک فیلم معما بسازید و بگذارید افراد گوناگون آنزمان دیده و شناخته و مطرح شوند تا عیب و مزیت ایشان شناخته شود.
مثلا معمای "مسعود رجوی" ساخته شود.
مثلا معمای "حزب فلان توده" را ساخته شود.
مثلا معمای "مارکسیستها" ساخته شود.
مثلا معمای "کسروی" ساخته شود.
مثلا معمای "مهندس بازرگان" ساخته شود.
مثلا معمای "دکتر شریعتی" ساخته شود.
مثلا معمای "مطهری" ساخته شود.
مثلا معمای "رجایی و باهنر" جداگانه ساخته شود.
میتوانید تکه به تکه جلو بروید و نیاز نکنید از اینکه چیزی را کامل بسازید بلکه جداگانه جداگانه افراد و حوادث را فیلم کنید و از ناقص بودن فیلمها نهراسید. هرکس را تنها از زاویه دیدگاه زندگی شخصی خودش بسازید بخصوص روی افراد منفی و مضر تمرکز کنید تا تجربه ملت از رفتار مخرب آنها بیشتر شود.
نقل قول کردن
/-1 #2210 negin 1395-11-14 01:19
سلام بسیار سریال خوبی بود. خیلی هم زیبا تمام شد. خداقوت خداقوت خداقوت
پیروز و سربلند باشید. و من الله التوفیق
نقل قول کردن
/-1 #2209 Razieh 1395-11-13 21:19
با سلام خدمت دست اندرکاران سریال معمای شاه
همه چی عالی عالی بود.دست تون درد نکنه .واقعا خسته نباشید .هر چی هم ک خرج شده باشه ارزشش را داشته.به امید سریال های تاریخی دیگر با همین کیفیت
نقل قول کردن
/ #2208 Razieh 1395-11-13 21:17
با سلام خدمت دست اندرکاران سریال معمای شاه
واقعا عالی عالی بود.خسته نباشید .هر چی هم ک خرج شده باشه ارزشش را داشته است .به امید سریال های تاریخی دیگر با همین کیفیت
نقل قول کردن
/ #2207 امیرحسین شمس یگانه 1395-11-13 19:56
با عرض سلام وخسته نباشید ممنون از سریال خیلی خوب بود . شبیه سازی ها گریم ها لذت بردیم ممنون خسته نباشید
نقل قول کردن
/ #2206 عاشق تاریخ کهن ایران 1395-11-13 19:48
ببخشید سریالتون فقط یه جواب داره که شما نشون ندادید زمانی که از ایت الله پرسیدن نظرت راجع به اومدن به ایران چیه و ایشون گفت "هیچ"...نشون ندادین...فک کنم جواب معمای شاهتون همین هیچ و افتادن کشور به دست هیچ...سپاس
نقل قول کردن
+1/ #2205 سلام 1395-11-13 18:19
مواد لازم برای ساخت یک سریال تاریخی یک میدان ژاله و چنته ماشین قدیمی و تعدادی آدم که ای برنو بیان
یک پیرمرد کچل روی ویروس پسرش که آرشیو فیلم های 40 سال پیش را می بینند و هر دفعه هم پیرمرد یه نگاهی به دوربین می کنه!! والسلام با همین چند مورد حسابی توی سریال آب ببندید و یا بودجه کلان هم از سازمان بگیرید.
نقل قول کردن
/-1 #2204 دانشجو 1395-11-13 16:44
با عرض سلام
واقعا در این دوره زمانه برای نسل جوان دیدن این بخش مهم از تاریخ بسسسسسسیار مفید و با ارزش بود
از تمامی عزیزان موثر در ساخت و پخش این مجموعه زیبا کمال تشکر و تقدیر را داریم
مخصوصا از آقای ورزی بخاطر این کار قشنگ و ماندگار بسیار متشکریم
خدا قوت
موفق باشید
یا علی
نقل قول کردن
/-1 #2203 توحیدی 1395-11-13 16:34
سلام
و عرض خسته نباشید و خدا قوت خدمت همه دست اندرکاران سریال زیبای معمای شاه
مخصوصا آقای ورزی
در کل مجموعه ی بسیار خوبی بود و البته بسیار لازم

چون نسل کنونی که بیشترشان انقلاب را ندیده اند با دیدن این سریال تا حدود زیادی با اهداف و ارمانهی آن آشنا شدند
این انتقال مفاهیم با مطالعه و یا حتی شنیدن به دست نمی امد
ان شاءالله به زودی شاهد کارهای فاخر مشابه از آقای ورزی و همکاران محترمشان باشیم
نقل قول کردن
/-1 #2202 زهرا20 1395-11-13 16:32
با سلام،از تمامی کسانی که برای ساخت این فیلم زحمات فراوانی متحمل شدند متشکرم،این سریال بسیار برای من مفید بود و بیش از پیش متوجه شدم که چه زحمات فراوانی برای انقلابمان کشیده شده است،من جوانی کم سن و سال هستم اما به عنوان یک یاداوری میگویم که مبادا از جنگ فرهنگی و تلاش بیگانگان برای به فراموش سپاری اسلام و اهداف انقلاب غافل بمانیم،امید بر این دارم که ما حافظ خون شهدای خود خواهیم بود
نقل قول کردن
/-2 #2201 hosseini 1395-11-13 16:25
سلام من یک جوان ۲۴ ساله هستم هرسال که بهمن ماه میشد چیزهایی در مورد انقلاب وامام ومردم وشاه و ساواک از تلوزیون رادیو وبزرگترهاشنیده بودم.اما.سریال معمای شاه تاریخ ایران بزرگم را به من و هم نسلانم نشان داد .واحد انقلاب را در دانشگاه فقط بادیدن این فیلم ۲۰ گرفتم....این نشان از شیوایی وضوح وصحت بیان شما در این فیلم را دارد...
به ایرانی بودنم می بالم
نقل قول کردن
/-1 #2200 علی اصغر سیجانی 1395-11-13 16:24
با سلام و خداقوت

واقعا بابت این سریال بسیار عالی و ارزشمند به شما تبریک و خسته نباشید عرض می کنم

قسمتهای زیاد ، همراه با گریم های سخت ، زیاد بودن بازیگران اصلی و فرعی و دکورهای زیاد قطعا کار را برای تهیه هر سریالی سخت می کند که الحمدلله شما به خوبی از عهده کار برآمدید.

یقینا در آینده ارزش این سریال بیشتر و بهتر شناخته خواهد شد.

اجرتان با شهدا و امام شهدا

منتظر کارهای ارزشمند بعدی تان هستیم
نقل قول کردن
/ #2199 حسن1888 1395-11-13 15:50
سلام،می خواستم بدونم چرا اسمی از شیخ احمد کافی این شخصیت تاثیر گذار در سریال معمای شاه نیاوردین.جا داشت که حده اقل یک قسمت را به این شخصیت اختصاص بدین.

مدیر سایت: دوست گرامی دلیل خاصی نداشت
نقل قول کردن
/ #2198 دلسوخته 1395-11-13 15:48
چرا نقش امام خامنه ايى در دوران انقلاب رو ناديده گرفتيد در اين سريال و در ضمن شخصيتى كه انتخاب كرده بوديد تا نقش ايشون رو بازى كنه اصلاً سنخيتى با مشخصات ظاهرى ايشون نداره ( ايشون لاغر و شونه هاى باريك و گونه هاى معمولى داشته اند ، درست برعكس اين كاراتر

مدیر سایت:دوست گرامی شخضیت ایشان در زندان بر اساس عکس های آن دوران به تصویر کشیده شد
نقل قول کردن
+2/ #2197 رامین 1395-11-13 12:09
سلام خسته نباشید می خواستم بگم پل پشت سر را خراب نکنید نوبت جمهوری اسلامی هم میشه یه روز سقوط کنه همچین سریالی برایش درست کنن پس انصاف داشته باشید

مدیر سایت:دوست گرامی جمهوری اسلامی ایران نظامی که حمایت مردم را دارد سقوط نمی کند. آن نظامی سقوط می کند که تکیه اش به امریکا و اجانب است
نقل قول کردن
/ #2196 negin 1395-11-13 11:57
این هم قابل توجه سلطنت‌طلبان و مردمی که توسط امثالهم گمراه شده‌اند:
این تنها گوشه ای از خدمات *محمدرضاپهلوی* به میهن و ملت است
دشمنان ایران بدانند این خدمات را
نقل قول کردن
/-2 #2195 negin 1395-11-13 11:52
Z R:
سلام با عرض تشکر فراوان و خداقوت به سازندگان و همه دست‌اندرکاران سریال. من دختری ۲۷ ساله هستم و صادقانه می‌گم که هیچگاه نمی‌تونستم تاریخ معاصر ایران را به این خوبی بفهمم و یادم بماند مگر با دیدن این سریال و انصافاً این فیلم خیلی عالی همه چیز را به تصویر کشیده است و اگر نقاط ضعفی هم داشته باشد، کاملاً طبیعی است چون هیچ سریالی نمی‌تواند ۱۰۰ درصد باشد. اجرتون با خدا و ان‌شاءالله که همه شما با امام خمینی(ره) محشور شوید. خواستم بگم از دیدن نظرات بدی که در این سایت یا هرجا در مورد سریال و کلاً انقلاب ایران گفته می‌شود ناراحت نباشید. خیلی از اینها مردم نیستند بلکه مأمورین سیا و موساد هستند که مأمورند این نظرات را پخش کنند و مردم ما را گمراه و شما را از ساخت چنین سریال‌هایی مأيوس و منصرف کنند. همواره اتاق فکر محدود است و مردم گمراه شده بسیار. خدا همه را به راه راست هدایت کند. اگر قابل هدایت نیستند با شاه و عُمّالش در قیامت محشور شوند. ان‌شاءالله
نقل قول کردن
/ #2194 ykh 1395-11-13 11:31
سلام. طبق گفته خودتون دوبلور آیات عظام مطهری خامنه ای، رفسنجانی و مطهری و شاه یک نفر نیست، پس اگه ممکنه اسم دوبلورهای آیت ا...مطهری، آیت ا...خامنه ای، امام، شاه و آیت ا...رفسنجانی رو بزارین. با تشکر

مدیر سایت: دوست گرامی سیاست پروژه این است که اسامی مذکور اعلام نشود. دلایل خاصی دارد که فقط کارگردان به آن اشراف دارد. ضمن آنکه همه این افراد دوبلورهای شناخته شده نیستند
نقل قول کردن
/-1 #2193 محیا 1395-11-12 18:18
درود بر کارگردان تهیه کنند گان و بازیگران و کلیه عوامل این سریال بهترین سریال ی ه که تا حالا دیدم من خودم دانشجو دکتری هستم 27 سالمه این همه تاریخ خوندم در دبیرستان چون رشته م انسانی بود اما با این سریال خیلی چیز را فهمید م که قبلا نمیدانستم چقدر قشنگ مسائل اون زمان را به نمایش درآورده و گویای تاریخ ه با دیدن این سریال خیلی دید سیاسی م قوی شد اصلا خیلی چیزها را فهمیدم خیلی واقعا که نون تون حلاله دست مریزاد به شما حضرت امام زمان پشت و پناه تان
نقل قول کردن
/-1 #2192 محمد حسین ۵۳ 1395-11-12 17:50
سریال خوبی است و زحمت زیاد کشیده شده انچه از ارزش ان می کاهد اطناب و کش امدن و به قول معروف اب بستن به سریال است حوادث انقلاب و حکومت پهلوی انقدر مطلب دارد که نیاز به اب بستن به سریال نباشد
نقل قول کردن
/-1 #2191 دكتر زينب صمدي 1395-11-12 16:03
سلام
واقعا عالي
بسيار سريال زيبايي است
من در ان سالها نبودم اما احساس ميكنم در ان زمان
خداقوت جناب ورزي
نقل قول کردن
/ #2190 علیm 1395-11-11 16:16
سلام
خوبه موقع شاه انقدر آزادی بیان بوده که آخوندها خیلی راحت اعتراض میکردند!!ولی الآن چی؟؟کی جرات داره نسبت به دزدی های کلانی که میشه اعتراض کنه؟کاش همه ریس جمهورای ایران مثل رضا شاه بودند که هیچ اشتباهی رو نمیبخشید و خیلی رک برخورد میکرد

مدیر سایت: دوست گرامی واقعا فضای انتقادی الان را با خفقان آن دوران مقایسه می کنید؟
نقل قول کردن
/ #2189 مريم 1395-11-11 16:09
جاي تاسف داره كه دوره طلايي ايران رو اينجوري به تصوير كشيديد. من كه به شخصه اعصاب ديدن هم چين سريال سرتاسر دورغ رو نداره فقط تونستم يك ربع نگاه كنم. جاي بسي تاسف. چه پول هايي تو اين مملكت هدر ميره.

خودم بچه ي انقلابم. ولي هميشه ازبزرگترام فقط تعريف اون دوران رو شنيدم. متاسفم براتون

مدیر سایت: به دلیل اینکه سریال را کامل ندیده اید قضاوت درستی نمی توانید داشته باشید دوست گرامی
نقل قول کردن
/ #2188 محسنم 1395-11-11 15:59
یکی از بدترین فیلمها از نظر دیالوگ، گریم و بازی ... واقعا متاسفم که پروژه باارزشی چون تاریخ انقلاب رو اینجوری دارین روایت میکنین ... البته از حق نگذریم از لحاظ موسیقی فوقالعاده بود.
نقل قول کردن
/ #2187 احمدرضا 1395-11-11 15:58
حكومت عثماني به اون مسخرگي فيلماشون رو طوري ميسازن كه انگار قدرتمند ترين حكومت دنيا بوده اونوقت شما حكومت به اون خوبي داشتيد كردينش مسخره ترين و زشت ترين حكومت دنيا.
واقعاً واسه همتون متاسفم

مدیر سایت: حکومت عثمانی به این نوع جعلیات تاریخی نیاز دارد اما ما نقطه های افتخار فراوانی داریم دوست گرامی که به چنین فیلم هایی نیاز نداشته باشیم
نقل قول کردن
/ #2186 رها 1395-11-11 10:54
ببخشید مدیر محترم سایت بنده هیچ وقت حرفهای به قول شما بی تربیتی نزدم وهمیشه هم اتفاقا تو پیج سریال از سریال در مقابل کسانی که انتقاد می کردند دفاع می کردم بعد اینکه اگه سرزمین کهن بعد سریال شما پخش نمیشه پس چرا قبلا گفته بودند که بعد سریال شما پخش میشه بعدشم اینکه پس کی پخش میشه؟
نقل قول کردن
/ #2185 dorna 1395-11-11 07:15
من خودم از طرفدارای اصلی این فیلمم و هر روز می بینمش در کنار پی بردن به واقعیات تاریخی، نقاط ضعف بسیار چشمگیری داره مثلا اینکه اوایل سریال و تو دهه ای که شاه جوان بود تقریبا تمام مسائل جز به جز نشون داده میشه حتی راهپیمایی ها خیلی تاثیر گذار هستن اما با عبور به دهه 50 کلا مثل این میمونه که تهیه کننده میخواسته هرچه زودتر تموم شه!!!
حوادث مهمی تو این دهه افتاد اما خیلی ساده و سریع از کنارش گذشتن مثلا همین درگذشت آقا مصطفی خمینی(ره) یا مثلا تو سکانس جمعه سیاه تعداد اندکی جمعیت اونم از نمای پایین نشون دادن!!!! شما که از یه شخص برا چند نقش استفاده کردید از همونها برا سیاهی لشکر هم استفاده میکردید!
و خیلی چیزهای دیگه...
نقل قول کردن
+2/ #2184 محمد هادی 1395-11-11 02:30
به نقل از محمد هادی:
من موندم شما که هنوز ساختمون کنگره آمریکا رو از کاخ سفید تشخیص نمیدین چطور فیلم تاریخی میسازید!!!ای مملکت بی صحاب که که 200 میلیارد پول رو چه جوری دارن حیف و میل میکنن...

مدیر سایت:دوست گرامی 200 میلیارد نبوده و حدود 40 میلیارد بوده است.ضمنا این موضوع برای ما قابل تشخیص بوده اما امکان سفر به امریکا را نداشتیم. مهم این است که این صحنه حس حضور در بخش حاکمیتی امریکا را تداعی کند

به نقل از محمد هادی:
من موندم شما که هنوز ساختمون کنگره آمریکا رو از کاخ سفید تشخیص نمیدین چطور فیلم تاریخی میسازید!!!ای مملکت بی صحاب که که 200 میلیارد پول رو چه جوری دارن حیف و میل میکنن...

مدیر سایت:دوست گرامی 200 میلیارد نبوده و حدود 40 میلیارد بوده است.ضمنا این موضوع برای ما قابل تشخیص بوده اما امکان سفر به امریکا را نداشتیم. مهم این است که این صحنه حس حضور در بخش حاکمیتی امریکا را تداعی کند

به نقل از محمد هادی:
من موندم شما که هنوز ساختمون کنگره آمریکا رو از کاخ سفید تشخیص نمیدین چطور فیلم تاریخی میسازید!!!ای مملکت بی صحاب که که 200 میلیارد پول رو چه جوری دارن حیف و میل میکنن...

مدیر سایت:دوست گرامی 200 میلیارد نبوده و حدود 40 میلیارد بوده است.ضمنا این موضوع برای ما قابل تشخیص بوده اما امکان سفر به امریکا را نداشتیم. مهم این است که این صحنه حس حضور در بخش حاکمیتی امریکا را تداعی کند

خداوکیلی خودتم فهمیدی چی گفتی...مگه قراره برا یه فیلم کوتاه از نمای بیرونی کاخ سفید حتما به آمریکا سفر کنی؟؟! پس چطور نمای بیرونی کنگره رو زدین؟؟شما که گفتین امکان سفر نبوده. راستشو بگو خودتو راحت کن! خلاص! بگو خودمم تازه این مسئله رو فهمیدم دیگه نمیخواد که طفره بری.
نقل قول کردن
/ #2183 حسن امیر 1395-11-10 06:55
با سلام و تشکر ار انعکاس نظر مخاطبان , متاسفانه کارگردان در روایت ماموریت هایزر کاملا سردرگم هستند و تکرار دیالوگها مثل انجام کودتا و ... در چند جلسه با سران ارتش باعث افت کیفیت سریال شده ! ظاهرا نویسندگان سناریو هم نتوانسته اند کمکی بکنند! چون همانطور که در کامنت قبلی عرض کردم داستان ماموریت هایزر اساسا چیز دیگری بوده است!
نقل قول کردن
/ #2182 نیما 1395-11-09 22:19
با عرض سلام و خسته نباشید
اگر میشه لینک دانلود تیتراژ معمای شاه با صدای بهرام پاییز رو هم بذارید تو سایت
نقل قول کردن
/ #2181 احمد فرهادی 1395-11-09 17:04
سلام من هر چی گشتم نام بازیگری که توی دربار هست و عینک استکانی داره و شخصیت کودن و زنانه داره چیه ؟؟؟؟؟؟ اسم و شخصیت بازیگر چیه ؟ میشه جواب بدید
همونی که کنار دست مادر شاه هست و رفتار زنانه داره (بازیکر مرد هست)

مدیر سایت: دوست گرامی این لینک را بخوانید:
http://www.moamaeshah.com/%D9%85%D9%86%D9%88-%D9%85%D8%AE%D8%A7%D8%B7%D8%A8%D8%A7%D9%86/%D9%BE%D8%B1%D8%B3%D8%B4-%D9%88-%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE-%D9%87%D9%86%D8%B1%DB%8C/1116-%D9%81%D8%B1%D8%AF-%D9%87%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D9%85%D8%A7%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF-%D8%B1%D8%B6%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B9%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D8%A7%D9%87-%DA%A9%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F
نقل قول کردن
+1/ #2180 محمد هادی 1395-11-09 16:33
من موندم شما که هنوز ساختمون کنگره آمریکا رو از کاخ سفید تشخیص نمیدین چطور فیلم تاریخی میسازید!!!ای مملکت بی صحاب که که 200 میلیارد پول رو چه جوری دارن حیف و میل میکنن...

مدیر سایت:دوست گرامی 200 میلیارد نبوده و حدود 40 میلیارد بوده است.ضمنا این موضوع برای ما قابل تشخیص بوده اما امکان سفر به امریکا را نداشتیم. مهم این است که این صحنه حس حضور در بخش حاکمیتی امریکا را تداعی کند
نقل قول کردن
/ #2179 امیررضا 1395-11-09 16:27
با سلام وخسته نباشید.میخواستم بدونم شما که مو به مو حوادث رو نمایش دادید چرا واقعه بزرگ نهم دی ماه که با وجود شاه در ایران، شهرستان تربت حیدریه مجسمه شاه را به عنوان اولین شهر درایران پایین کشید یعنی ۴۳ روز قبل از ۲۲بهمن انقلاب کرد رو نمایش ندادید

مدیر سایت: دوست گرامی وقایع اینچنینی زیاد بوده اما متاسفانه امکانات ما محدود بوده است
نقل قول کردن
/ #2178 نگین 1395-11-09 16:08
سلام
به خاطر اینکه تیتراژ ابتدایی معمای شاه خیلی قشنگه ما تصمیم گرفتیم برای سرود اونو بخونیم اما بی کلامشو پیدا نمیکنیم میشه به ایمیلم ارسال کنید ممنون میسم


مدیر سایت: دوست گرامی متاسفانه ما بی کلامش را نداریم
نقل قول کردن
/ #2177 Raouf 1395-11-09 14:17
با سلام خدمت عوامل زحمت کش سریال زیبای معمای شاه
مدیر سایت محترم چند قسمت از سریال باقیمانده است؟ دوست گرامی مگه سریال قرار نبود 80 قسمت باشه؟
لطفاً دقیق اطلاع رسانی کنید

مدیر سایت: دوست گرامی چهارشنبه این هفته سریال به پایان می رسد
نقل قول کردن
/ #2176 حسن امیر 1395-11-09 02:16
با سلام؛ ماموریت هایزر در ایران انتقال قدرت بود. واقعیت تقریبا همان است که در بعضی گفتارهای سولیوان مطرح میشود, شاه مهره سوخته آمریکا بود اگر داستان چیز دیگری بود نیازی به کشاندن هایزر از المان به ایران نبود همان کارها را فردوست یا حتی شاپور ریپورتر میتوانست انجام دهد.فکر کنید چرا در 12 بهمن57 هواپیمای حامل ایت اله خمینی را 2 فروند جنگنده فرانسوی تا اسمان تهران اسکورت کردند؟! همه برنامه ها از قبل ردیف بود! نکته دیگر اینکه خواهش دارم اینقدر روی دشمنی امریکا مانور ندهید! تعجب نکنید اگر ما در دنیا یک دوست داشته باشیم آن آمریکاست و اگر یک دشمن هم داشته باشیم آن عربهای خلیج فارس هستند!!!
نقل قول کردن
/ #2175 حسام الدین اسدی نیا 1395-11-08 15:47
در چند قسمت اخیر تصاویر ساختمان کنگره آمریکا را به جای کاخ سفید نشان می دهید . کمی دقت کنید .این ساختمان گنبد دار ساختمان کنگره آمریکاست . حالا چگونه روایت های برآمده از انبوه منابع تان را باور کنیم ؟

مدیر سایت: دوست گرامی برای نمایش کاخ سفید امکانی بیش از این نداشتیم. پوزش فقط قصد ما تداعی دستگاه دولتی و حاکمیتی امریکا بود
نقل قول کردن
+1/ #2174 احسان 2 1395-11-08 09:40
سلام
حالا بگذریم از یه سری تحریف هایی که در سریال از خودتون ساختین. اما اون اقایی که جای 5 نفر داره حرف میزنه واقعن شاهکاره!! ینی این همه آدم داریم که می تونستین استفاده کنین برای تقلید صدا!

مدیر سایت: دوست گرامی این دوبلورها یک نفر نیستند.
نقل قول کردن
/ #2173 پارسا کردستانی 1395-11-08 09:16
باسلام
اولا خواهشا موسیقی "های" متن داخل فیلم رو جهت دانلود در سایت قرار دهید چون بعضی از موزیک های بیکلام متن فیلم زیبا هستتد.
دوما جمله معروفی هست میگه تاریخ در اصل تاریخ باب میل فاتحان هست . این حرف رو نه یک طرفدار سلطنت بلکه یک علاقه مند به فلسفه تاریخ واقعیت گرا میزنه : اینکه در مقایسه با ذات و هستی حکومت سلطنتی ، حکومت پهلوی از درخشان ترین و پربار ترین ادوار تاریخ سلطنت ایران بوده است و کاش بجای دید جانبدارانه که محدود به مذهبی ها شد ؛ تاریخ انقلاب ایرانی که فوکو بر سر ان تمرکز داشت با تمام تحولات و اتفاقات ان با کمترین سوگیری به نمایش در میامد. یعنی بدون حب و بغض. شاه با اشتباهات و خطاها و خودهواهی ها و صدالبته خدماتی که کرد.
حرف زیاد است و اینجا شرایطش مهیا نیست با سپاس و ممنون
نقل قول کردن
+1/ #2172 موسویان 1395-11-07 15:59
با سلام و خسته نباشید با نظر به اهمیت نقش خانواده وزیری در ایت مجموعه چه بهتر بود که نام فیلم معمای خانواده وزیری می بود البته به دست اندر کاران زحمت کش این مجموعه بر نخورد.
با تشکر
نقل قول کردن
+1/ #2171 mahdi aghamohammadi 1395-11-06 10:22
باسلام و احترام
ضمن عرض سلام به هنرمندان و تمامی عواملی که در این مجموعه زحمت کشیده اند .


من نظرات برخی از دوستان رو مطالعه کردم . برخی از عزیزان کمی تعصبی به مسائل نگاه کرده اند چه به رخدادهای قبل از انقلاب و چه بعد از آن . خوب وقتی تعصب مطرح باشد واضح عملا" نتیجه گیری هرگز رخ نمی دهد .
چند نکته ی منفی در مورد سریال و ساختار آن :
1) بازی جذاب اصلا دیده نمی شود .
2) دکورها بینهایت مصنوعی بوده و تازه بودن آن کاملا" تو ذوق می زنه
3)هیجان، فراز و نشیب، در سریال عملا" صفر است .
برخی از صحنه ها جاودانند اما اصلا" طوری ساخته نشده که تاثیری هیجان انگیز برروی بیننده داشته باشد .
مثلا" دادگاه مصدق، یا زمان اعدام نواب صفوی، یا بازداشت امام ، یا زمان فوت آقا مصطفی، یا ملاقات شاه با کارتر . . اینگونه صحنه ها و چنین وقایعی می تواند بی نهایت روی بیننده تاثیر گذار باشد. اما خیلی ساده و بدون کوچکترین حس و حالی رخ داده است .

4) به تصویر کشیدن خانواده ی وزیری برای چیست ؟ این خانواده اگر از سریال حذف شوند آیا کوچکترین آسیبی به سریال وارد میشود ؟

5) شاه بی اندازه بی بندو بار و عیاش جلوه داده شده است . بی نهایت تسلیم چاپلوسان است . در اینکه شاه اینگونه بوده یا نه بحثی ندارم اما هر انسانی ده ها نکته ی منفی و مثبت دارد اما شما فقط عیاشی، تاثیر پذیری بیش از حد از آمریکا و عاشق چاپلوس بودن را از شاه نشان داده اید . این دیگر برگی از تاریخ نیست . به تصویرکشیدن ابعادی منفی از رئیس یک حکومت است فقط و واقعا فقط .
6) ظاهر مردم در زمان تظاهرات اصلا" جای دفاع ندارد .حالا به صحنه های آن کاری نداریم که چه کیفیت نازلی دارد .

7)عدم استفاده از بازیگر قدر و توانا برای نقش های اصلی

8) کارهای عجیبی مانند استفاده از نقش نواب بجای نواب ، استفاده از پدر امیر قاسمی در نقش پیری پسرش ، استفاده از یک دوبلور برای چند نقش مهم .

9) عدم پردازش با کیفیتی مناسب به تمامیه رخدادها . در واقع وقتی یک حادثه ای مهم رخ میدهد مثلا ترور یا اعدام یک شخصیت، تظاهرات های مهم ، بازداشتها، رخدادهای سیاسی مهم و .... هر کدام از این موارد که رخ میدهد عمدتا" پس از این وقایع یا در حین این وقایع دوربین به کاخ شاه آمده و مذاکرات و بحث ها پیرامون این مسائل را نشان میدهد . البته فقط به صورت چاپلوسی دیگران، عیاشی و مشروب خوردن یا سیگار کشیدن شاه ، ترس از آمریکا و بی اهمیت جلوه دادن جان انسانها . برای تمام اتفاقات رخ داده عمدتا فقط این اتفاقات در کاخ شاه رخ میدهد . یعنی شما فکر کنید تظاهرات مهمی رخ داده بعد دوربین به کاخ شاه می آید بعد شاه که در حال سیگار کشیدن و مشروب خوردن آنهم معمولا" با خونسردی است (به نوعی تمرکز برروی عیاشی و بی اهمیت بودن به رخدادها ) بعد یکی از درباریان با استفاده از جملاتی که فقط چاپلوسی است عنوان می کند قربان عده ای ارازل به خیابان آمده اند و بیش از اشاره به تظاهرات فقط در حال تملق دادن است . شاه هم در حالی که مشروب میخورد می گوید آنها را بکشید چون آمریکا باید از امن بودن ایران خیالت راحت باشه . (وحشتناک ضعیفه . )

10) عدم همکاری کارتر با شاه در اواخر دوران حکومت شاه میتوانست فوق العاده نشان داده شود . شما که میخواهید شاه را بدتر از آنچه بوده نشان دهید و آمریکای نامرد را واقعا نامرد نشان دهید این موضوع می توانست با دیالوگهای تاثیر گذار ، بازیهای حرفه ای، استفاده مناسب ازجای قراردادن دوربین برای پلانها بی نظیر باشد .اما فقط یکنفر نزد کارتر می آید و کارتر میگوید ملت ایران برای من مهمتر از شاه است به همین سادگی . مثل این میماند که مثلا" در مورد قطعنامه 598 نزد امام بیایند و بگویند سازمان ملل گفته با عراق آشتی کند و امام هم بگوید باشه آشتی می کنیم . (یعنی در این حد فقط هیجان و اهمیت داستان نشان داده شود )
یعنی خیلی واقعیات اصلا" جذاب نیست . مثلا" فساد در دربار خیلی سطحی است که بیننده باور نمی کند . وابستگی شاه به آمریکا فقط با بیان جملات مطرح میشود . نفرت مردم از شاه خیلی مصنوعی است .

10) . نظرات کارگردان در یک بعد نشان دادن از رخدادها بیداد می کند . کارگردان فقط میخواهد بگوید همه چیز بد . ما قبول داریم همه چیز بد است اما با چه کیفیتی نشان داده شده که بد است . واقعا" چقدر بدها خوب نشان داده شده اند .


11) دیالوگهای شاه و سایرین در مورد مسائل روز چقدر پر محتواست؟ چقدر کیفیت تاثیرگذاری دارد؟ چقدر بیننده را جلب می کند ؟ فرض کنیم هم شاه هم بقیه همینطوری ساده و یکسان صحبت می کردند و اصلا" همه همینطوری بوده اند . کارگردان چرا آن را زیبا و تاثیر گذار نکرد .

واقعا حیف شد . دورانی مهم که بینهایت مورد توجه مردم میتوانست قرار بگیرد با بی کیفیتی در ساختار و بی اندازه بودن تعصب در ساخت آن نتوانست کوچکترین کیفیتی داشته و ساختاری تحسین برانگیز بشود .


امیدوارم همیشه موفق باشید . و از تجربیاتی مانند این سریال، حال چه خوب چه بد برای ساخته های بعدی استفاده شود .
نقل قول کردن
/ #2170 رها 1395-11-06 06:10
سلام اول از همه میخواستم بپرسم که ایا سریال سرزمین کهن بلافاصله پس از پایان ان سریال پخش میشه یا پخشش موکول میشه به سال آینده دومین مسئله این هست که بنده چرا از اینستاگرام سریال بلاک شدم در حالی که همیشه از سریال تعریف میکنم وهیچ حرف بدی نزدم ممنون میشم که جواب بدید.


مدیر سایت: دوست گرامی سرزمین کهن بعد از معمای شاه پخش نخواهد شد. درخصوص بلاک بودن یک ایمیل بزنید. فقط کسانی که حرف های بی تربیتی می زنند بلاک می شوند
نقل قول کردن
/ #2169 انسان 1395-11-05 20:10
به نقل از min:
امشب از شکنجه ی نورآفاق وزیری توسط ساواک بسیار شاد شدیم ممنون. همه ما شاه دوستا فدای نام اعلی حضرت بشیم

ایا نور افاق وزیری ادم خوبی بود که معلوم نبود با شخصیت جناب شریفی نیا در فیلم چه ارتباطاتی داشت و اینکه باعث کشته شدن چند انسان شد و خانواده هایی رو از بین برد این ادم خوبه؟بهش حق میدم عقیده هایی داشته کخ اگه وضعیت الان رو میدید هیچ وقت دست به این کارها نمیزد
نقل قول کردن
/ #2168 زهرا خرازی 1395-11-05 19:08
سلام.فیلمبد نبود البته اگه اریش و تیپ بازیگرای زن روحذف کنیم!به بهونه زمان شاه بودن هرجور خواستن گریم کردن.
فقط یه سوال خیلی خیلی مهم دارم.ایا نقش امام خامنه ای در ان زمان فقط در حد زدنن به دیوار زندادن بود؟
طبق این فیلم کل انقلاب ما بر اساس زحمات اقای مطهری و رفسنجانیه
اگه میشه جوابموبدین

مدیر سایت: دوست گرامی در سریال به شکل محدود به مبارزه ها پرداخته شده است و امکان پرداختن کامل نبود
نقل قول کردن
/ #2167 مصطفی گل کار 1395-11-05 18:56
نقطه قوت این فیلم فقط گریم های منحصر به فرد اون هست. وگرنه به لحاظ بافت و ساخت به شدت ضعیف هست و چنین داستان پر کششی در تاریخ معاصر واقعا حیف شده!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!
نقل قول کردن
/ #2166 انسان 1395-11-05 16:45
به نقل از حسن امیر:
با سلام ,آیا میدانستید در سال 55 رکورد تولید و صادرات خرما شکست و 20 هزازتن خرما از کشور صادر شد! و در همان سال 150 میلیون تومان ارزش صادرات پوست و سالامبور از کشور بوده است! برای مقایسه بدانید آن سال هر سکه کامل پهلوی 260 تومان بوده است! و همان سالها گرگان مرکز پنبه و طلای سفید ایران بود و صدها هزار نفر از کنار آن نان میخوردند! آیا الآن از آنها خبری هست؟ آنوقت میفرمایید شاه میخواست ما به بیگانگان وابسته کند! بدانید واقعیت چیز دیگریست.

گریم میگیره این چیزارو میبینیم واقعا داشتیم یکی از ابر قدرت های دنیا میشیدیم ای خدا ببین نزاشتن کشور پیشرفت کنه 200 سال به عقب بردندمون به راستی کدام کشور ها باعث هرج مرج و بی قانونی در ایران شدن که افراد فقیر پولدار شدن و همه چی بر عکس شد
نقل قول کردن
/ #2165 انسان 1395-11-05 16:36
به نقل از محمد کامرانی:
سلام
بعضی بخشهای ان سریال بسیار عالی است وبعضی بخش ها به نظر بسیاری از بینندگان از جمله خود من بسیار سبک و تا حد زیادی واهی است .مثلا این
بخشی که دیروز شنبه 18 دی پخش شد واقعا مسخره بود ..... و قسمتهای قبلی راهم زیر سوال برده ..... کاباره میامی و شاپور غلامرضا و زن ظرف شور و هدایت زن به "قلعه" ! و سفته گرفتن توسط
قربانی و ...
ببخشید هنوز مردمی که در اون دوره زندگی کرده اند خیلی از واقعیت هارا میدانند و نمیشه موارد پوچی ازین دست را بخورد مردم داد !
ویا اینکه در بخش دیگری هویدا گفته که :
من مذهب رسمی کشور را عوض میکنم !!!!

این اباطیل از کجا پیدا شده ,ما هیچوقت چنین چیزی نشنیده بودیم .
انتظار این است که فیلمی که ریشه در حقایق دارد به نحو وزین تری بر پایه حقایق نقاط ضعف دوره گذشته را به تصویر بکشد و نه با نادان فرض کردن بینندگان . :o

مدیر سایت: دوست گرامی فحشا و فساد آن دوره را منکر هستید؟ ایا در آن زمان جایی به نام قلعه وجود نداشت؟

قلعه وجود داشت ولی الان چی پر از بیمار جنسی و فساد 1000 برابر اون موقع فساد هست ولی در خفا و پشت پرده میلیون ها بیمار اچ ای وی و اینکه کافیه شما شب به خیابان های شمال شهر از جمله میرداماد برید پر از تن فروش این همه فساد رو که با چشم الان میبینیم منکر میشید؟ به راستی به قیامت اعتقاد دارین؟

مدیر سایت: دوست گرامی فرمایش شما درست است اما الان فساد به شکل رسمی نیست و حاکمیت از آن پشتیبانی نمی کند و همین مسئله باعث کم شدن اقبال عمومی به فساد می گردد
نقل قول کردن
/-1 #2164 استاد دانشگاه 1395-11-05 06:33
با سلام و تشکر از کلیه دست اندرکاران سریال معمای شاه. من قسمت های زیادی از سریال را دیده ام و میدانم کار بسیار سخت و بزرگی است که هم ماجرای انقلاب را در قالب یک داستان بیاورید و هم شخصیت ها را با چهره بسیار نزدیک به شخصیت های واقعی نشان دهید و هم تاریخ واقعی را در متن فیلم بیان نمایید. بسیار کار با ارزش و پر زحمتی است. این تاریخ مصور برای نسل جوان و نسلهای آینده بسیار با ارزش و ماندگار خواهد بود. بخصوص وقتی می بینم برای نوجوانان نیز جذاب است. بهرحال فکر کردم از این طریق از کلیه دست اندرکاران این مجموعه زیبا تشکر نمایم و به همه آنها خسته نباشید بگویم و امیدوارم موفق باشید
نقل قول کردن
/ #2163 رفیعی 1395-11-04 19:38
فاز دوم سریال بی نظیر است
ممنون از این که این چنین کشتار خیابان ژاله را زیبا به تصویر کشیدید.
نقل قول کردن
/ #2162 احمدخااااااان 1395-11-04 16:16
یک سوال
در جلسه ای که در نوفل لوشاتو در سریال امام صحبت میکنه و اقایان مطهری و یزدی و قطبزاده هستند یک روحانی کنار اقای مطهری نشسته کیه؟

مدیر سایت: به نظرم منظور شما آقای اشراقی است دوست گرامی
نقل قول کردن
/ #2161 کاوه 1395-11-04 11:14
با تشکر از شما بابت انتشار نظرات مختلف.

لطفا بفرمایید چند قسمت دیگه مونده؟
ممنون

مدیر سایت: دوست گرامی حدود 10 قسمت
نقل قول کردن
/ #2160 علیرضا۲ 1395-11-04 11:01
شما این داستان نماز خواند امام در ماشین را به راحتی تحریف کردید چطور میشه به بقیه سریال اعتماد کرد. ساواکی ها اجازه خروج امام از ماشین را ندادند امام فقط از داخل ماشین یک بار دست زدن به زمین و تیمم کردن.
نقل قول کردن
/ #2159 علیرضا1 1395-11-04 10:59
با تشکر از فراوان از سازندگان سریال فخیم «معمای شریفی‌نیا» که با شهادت ایشان معمایش نیز حل شد. ای کاش شاهنشاه هم قیافه شریفی‌نیا بود آن وقت بیشتر از حضور ایشان بهره‌مند می‌شدیم.
نقل قول کردن
/ #2158 سامان 1395-11-03 19:01
به نقل از هادیhhhh:
هر حکومتی نقاط مثبت و منفی دارد. مگر الان همه چیز عالیه. الان مدینه فاضله است؟
شما فقط سیاه نمایی کردین. اگر هدف بیان تاریخ باشد باید نقاط مثبت و منفی را باهم نشون بدهید.
البته مسلم است که نمیتوانید این کار را بکنید چون نتیجه ای که میخواهند بدست نمی آید.
شما به عنوان کسی که تاریخ را تحریف کرده است درتاریخ ثبت می شوید

مدیر سایت: دوست گرامی برخی نقاط ضعف یک مملکت را به باد می دهد و جایی برای نقاط مثبت نمی گذارد.

اینو نگی چی بگی؟ :-)
نقل قول کردن
/ #2157 سامان 1395-11-03 15:41
مرحوم والی گفتن که از بازی در این مجموعه پشیمان هستن و زمان ایشان اینگونه نبود. حال مدیر سایت تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.
این دو تا کامنت رو واسه خودت گذاشتم. تایید نکردی فدای سر اعلی حضرت

مدیر سایت: دوست گرامی روح مرحوم والی شاد اما ایشان در سر صحنه چیزهای دیگری گفته بودند و بارها از حضور ذر جمع سازندگان سریال ابراز رضایت کرده بودند.
نقل قول کردن
+1/ #2156 هادی17 1395-11-03 15:34
جلال آل احمد در سن ۴۲ سالگی فوت کردند. نقشش رو به بازیگر ۶۰ هفتاد ساله دادن اونم زمانی که جلال آل احمد کمتر از ۴۰ سال سن داشته خیلی عجیب بود. اصلا" لباس های مردم انقلابی در تظاهرات و همچنین نوع آرایش سر و صورت متناسب با اون زمان نیست. همه لباس ها نو و اطو کشیده و به روزن.

مدیر سایت: دنوست گرامی ببخشید که بازیگری شبیه تر به جلال پیدا نکردیم. ضمنا آیا افراد حاضر در تظاهرات حتما باید لباس های کثیف می پوشیدند؟
نقل قول کردن
+1/ #2155 حبیب 1395-11-03 11:22
من کارگر سالیانه 2500000 از درامدم رو برای مالیات از حقوقم کسر میشه، ماهیانه علاوه بر شیفت کاری 150 ساعت هم اضافه کار میمونم تا خرج زندگی در بیاد، یعنی این 2500000 تومن درامد خالص یه ماه ونیم من با اضافه کاری است، اگر ذره ای از این مالیات صرف این سریال شده باشه من به هیچ وجه حلال نمیکنم، حال بگذریم از درآمدهای ملی....
هر یک از این بازیگران هم اگر پولی بابت این فیلم دریافت کرده اند که از مالیات من است امیدوارم خرج چیزی کنن که از روی درد بوده باشه.
بنده کارشناسی علوم سیاسی دارم و میدونم که تاریخ معاصر این سرزمین چه گذشته


مدیر سایت:دوست گرامی قبل و میانه این سریال اگهی هایی پخش شده که هزینه سریال را در می آورد. نگران نباشید
نقل قول کردن
/ #2154 افشین21 1395-11-02 19:46
سلام خسته نباشید اسم بازیگر میانسالی نورافاق وزیری چیه؟

مدیر سایت: نازنین فراهانی
نقل قول کردن
/ #2153 کمیل 1395-11-02 16:59
تشکر از دست اندرکاران شبکه
سریال معمای شاه حقایق واقعی را ان طور که ان طور که انتظار میرود نمایش نداده
اغراق بسیار این سریال در نمایش تاریخ در دوران پهلوی این سریال را جدا غیرقابل با7ور کرده ایراد بعدی سریال شخص شاه است فکر نمیکم قیافه بعد از جوانی شاه به شاه شباهتی داشته باشدایراد بعدی هویدا است که اصل شبیه هویدا نیست این ایرادات به خاطر دلسوزی بود.
نقل قول کردن
/-1 #2152 شکوفه 1395-11-02 10:01
سلام. من از کارگردان و همه عوامل سریال معمای شاه تشکر میکنم. با دیدن این سریال به خیلی از مسایل تاریخی و گذشته کشورمان پی بردیم. واقعا ممنونم
نقل قول کردن
/-1 #2151 محمدرضا حیدری 1395-11-02 08:11
احسنت بقران عالیه نه سیاسی هم نه چیزی از شخثست سازی کیف کردم با اهداف سیاسی نمبینم ولی عالی هست 10 بار بزار میبینم دست مریزاد
نقل قول کردن
/ #2150 فلاحتی 1395-11-02 07:14
باسلام وخسته نباشید.سریال ازسال1344 یک دفعه یه1349 رفت که بیش ازحد شاه واعلم وفردوست پیر شدند حتی نیازی نبود نورافاق هنر پیشه اش عوض بشه. دیگر اینکه پیشنهاد می کنم نام بازیگران سریال درسایتتان گذارده شود.باتشکر
نقل قول کردن
/ #2149 امیررضا 1395-11-02 04:41
با سلام
متأسفانه سریال وقایع مهم انقلاب را بطور سرسری و بسیار گذرا طی میکند و در واقع در حال سرهم بندی وقایع است. در اوایل سریال کوچکترین اعتراضات را به تصویر میکشید اما در قسمتهای آخر حتی تظاهرات 19 دی قم و 30 بهمن تبریز را فقط با نمایش چند برگ روزنامه به تصویر میکشد!!
با توجه به اینکه ساخت سریالهای دیگری برای نمایش جزئیات انقلاب بسیار بعید به نظر میرسد ایکاش بجای مرور گذرای وقایع در این سریال ،آنها را جزئی تر نمایش میداد.
امیررضا
نقل قول کردن
/ #2148 حسن امیر 1395-11-02 03:28
با سلام ,آیا میدانستید در سال 55 رکورد تولید و صادرات خرما شکست و 20 هزازتن خرما از کشور صادر شد! و در همان سال 150 میلیون تومان ارزش صادرات پوست و سالامبور از کشور بوده است! برای مقایسه بدانید آن سال هر سکه کامل پهلوی 260 تومان بوده است! و همان سالها گرگان مرکز پنبه و طلای سفید ایران بود و صدها هزار نفر از کنار آن نان میخوردند! آیا الآن از آنها خبری هست؟ آنوقت میفرمایید شاه میخواست ما به بیگانگان وابسته کند! بدانید واقعیت چیز دیگریست.
نقل قول کردن
/ #2147 حسین 100000 1395-11-01 12:25
سلام
یکی از ایراداتی که به این سریال میشه گرفت اینه که تو بیشتر قسمتها پنجره کاخها و ساختمانها حفاظ داره که غیر طبیعیه
نقل قول کردن
+1/ #2146 حسین ملک محمدی 1395-11-01 11:40
با سلام و خسته نباشد من به خاطر مسائل ساده زیر که در سریال مورد توجه قرار نگرفته گلایه مندم و معتقدم که عوامل فیلم دغدغه نداشته و سفاشی کاری کردند1-آیا تهران خصوصا بخش مرکزی شهر از سال 1320 تا 1356 هیچ تغییری نکرده بود؟
2- چرا صدای خیلی از بازیگران شامل حضرت امام و شهید مطهری حضرت آقا و مرحوم هاشمی وسط یک نفر اجرا شده است؟
3- چرا محمرضا شاه با پیر شدن نسبت به جوانی اش قد بلند تر شده است؟و....

مدیر سایت: دوست گرامی دوبلور این شخصیت ها یک نفر نبوده است
نقل قول کردن
+1/ #2145 حیف پول مردم 1395-11-01 05:00
در سایت ویکی پدیا و خیلی از سایتا گفته هزینه این فیلم حدود دویست میلیارد تومنه با این پول به جای بدکردن دوره شاه شرایط این دوره رو یه کم واسه مردم بهتر میکردین اینجوری مردم بدون تغییر تو تاریخ حرفاتون رو باور میکردن

مدیر سایت: دوست گرامی این رقم اعلام شده 5 برابر رقم واقعی است
نقل قول کردن
/ #2144 بهرام طاری 1395-10-30 09:32
سلام ،برای بار چندم باورم شد که ما چقدر درباره اوضاع زمان شاه و وعده و وعیدهای پیش از پیروزی اشتباه می کردیم ، من که از دیدن برخی بخشهای این یریال در عین افسوس خوردن و ناراحت شدن ، اذت می برم از دیدن شاه و زحماتی که کشیده .
نقل قول کردن
+1/ #2143 هانا 1395-10-30 06:29
سلام خسته نباشید
گریم فیلم قوی ترین مورده فیلمه حتی گریم از خوده داستان قویتره واقعا آفرین به هنرمندیه گریمور شاهکار کرده
انتقاد :
کارگردانی ضعیفه فیلم به هم ریخته و نامنظمه فقط تاریخی که میگید اوله فیلم چون مردم تاریخه اون زمان رو میدونن میتونن تو ذهنشون نظم بدن به فیلم وگرنه این فیلم نظمه ذاتی نداره و در واقع یه نمایشه تلویزیونی برای زمانه ما هست و برا چند ساله آینده اصلا قابله بازدید نیست

انتقاد 2:
امام خمینی یه فرد بسیار با شخصیت و مهربان بودن ایشون خونوادشون براشون مهم بودن اینو از نامه هاشون میشه فهمید ولی شما ایشونو یه فرده همیشه عصبانی و بدونه ذره ای عاطفه پدری نشون دادید
انتقاده 3:
شما توی این فیلم خیلی به طوره مصنوعی سعی در تهمت زدن به فرح دارید در حالی که فرح تنها ملکه ای در جهان هست که بعد از مرگه شاهش ازدواج نکرد با اینکه جوان بود بهتره اینکارو کنار بذارید تهمت زدن خوب نیست اونم در این حده زیاد بهتره خودتونو مدیونه کسی نکنید حتی کسی که باهاش موافق نیستید
تهمت خوب نیست حتی اگر کاملا مطمئن هستید هم بهتره نگید
حضرته علی روزی به مالک فرمودند :
اگر کسی را شبانگاه دیدی که گناه میکند صبح به چشم گناهکار به او ننگر که شاید توبه کرده باشد و تو ندانی
اینو که دیگه شما هم مطمئن نیستید پس بهتره به ایشون تهمت نزنید
انتقاده 4 :
شخصیته نورآفاق کاملا مصنوعی و نچسب هست اصلا هیچکس باهاش ارتباط برقرار نمیکنه چون شما نتونستید نشون بدید چرا به این راه رفت چرا داره مبارزه میکنه ! چیزی که هست فقط چون کتکش میزنن مبارزه میکنه و واقعا هیچ هدفه خاصی نداره فقط لجبازه
انتقاده 5 :
مگه الان حلبی آباد نیست که رفتید درستش کردید اگر وجدان داشتید حلبی آبادو نشون میدادید که هزار برابر بدتر از اون زمان هست
انتقاده آخر:
اون دختر که تو حلبی آباد بود و خودشو در اختیاره برادره شاه گذاشته بود خیلی مسخره بود حداقل میتونستید یکم فکر کنید دختره 27 ساله پایین شهرکه تو کاباره کار میکنه چشم و گوشش باز تر این حرفاس که کسی بتونه گولش بزنه خودش خواسته الان چندین برابر بیشتر از قبل زن خیابانی توی ایران هست
در کل این فیلم فقط شعاره ولی مرسی حوصلمون سر نمیره در حده فیلم کیمیا میشه قبولش کرد
نقل قول کردن
/ #2142 عاشق رهبری 1395-10-29 20:24
خدا قوت به عوامل

توی این سریال نیروهای مذهبی خیلی آسمانی و کلیشه ای و بدون استدلال و منطق کوبنده دیده میشن...نمونه دادگاه دکتر مصدق با دادگاه نواب صفوی مقایسه کنید...
نقش آیت اله طالقانی نسبت به امام کاملا پررنگ تر دیده میشه در جریان دهی به مبارزه..
تو سریال بجای پخش آهنگ ابی و ستار میشد چندتا سخنرانی و منطق گویا از جریان انقلابی شنید..
دوبله ضعیف تو سریال بعضی صداها نسبت به خود بازیگر اثرگذاری خاصی نداره متاسفانه..
شاه خیلی احمق نشون داده میشه..این شاه نیاز به ۱۴ سال مبارزه و نهضت مستمر تا سرنگونی نداشت
درکل به نظرم سریال داره اینو القا میکنه به ببینده که اگه جریان بهایی حذف میشدن از دربار دیگه احتیاجی به انقلاب نبود... انقلابیون مذهبی استدلال و منطق و حرف گویایی واسه طرح نداشتن نسبت به جریان جبهه ملی...
انقلابیون مذهبی چون طرحی به صورت مدون نداشتن واسه اعتراض فقط از شور مذهبی مردم استفاده کردن واسه مبارزه به همین نسبتم طرحی بعد از پیروزی واسه اداره کشور نخواهند داشت..
معمای شاه که حل نشد هیچ معماهای دیگه هم به ذهن مخاطب افزوده شد
یک دنیا احترام
نقل قول کردن
+1/ #2141 Arash 1395-10-29 19:41
سلام. موسیقی متن واقعا افتضاحه. آخه چرا انقد روی فیلم آهنگ گذاشتین. اونم یه آهنگ مسخره. بخدا یه نفر جای این همه آهنگ حرف میزد خیلی بهتر بود. بعدشم تهران سال ۵۶ اینجوری بوده؟؟
نقل قول کردن
/-1 #2140 Amir.gh 1395-10-29 19:18
با سلام و خسته نباشین فیلمی که باعث میشه که مردم بیشتر از وقایع آن زمان باخبر بشن و از نظر کیفیت کارگردانی و بازیگری و ...عالی است
نقل قول کردن
/-1 #2139 الیکا 1395-10-29 18:56
من جزءبیننده های سفت وسخت این فیلم هستم،ازتمام عوامل این سریال هم کمال تشکر رو دارم .
ولی باید توجه کرد چیزی که بخاطرش امام امت رنج کشید بی حجابی وبد حجابی بود نمیدانم با این حال چرا مردم ما علی الخصوص بازیگران گرامی که متسفانه یا خوشبختانه الگوی اول جوانان شدند چرا این مسئله رو رعایت نمیکنن .
نقل قول کردن
/ #2138 آرش موسوی 1395-10-29 15:51
"آرش موسوی"]سلام و خسته نباشید بابت زحماتتون برای این فیلم
حقیقتا وقتی این فیلم رو می بینم انگار مستندی از حال و روز الان مملکت با این فرق که از داخل داریم می پوسیم و ظاهرمون غلط اندازه رو می بینم فقط عنوان ها عوض شده یا حق به امید این که در سایت درج بشه

مدیر سایت: دوست عزیز مگر شما آن زمان بوده اید و زندگی کرده اید؟ البته منکر مشکلات امروز نیستیم اما شرایط به مراتب بهتر از آن دوره است
باز سلام مدیر عزیز سایت
من گفتم با دیدن فیلمی که شما ساختید این فکر در سر من افتاده مگر اینکه فیلم مستند تاربخی نباشه
مگر نه سن من به اینها قد نمیده
نقل قول کردن
/ #2137 الیکا 1395-10-29 15:19
بقیه سوالامم جواب بدید لطفا
گوینده شاه ،آقای مطهری ،امام خمینی وآقای خامنه ای یکی نیست ؟این نوعی توهین نیست.؟و به نظرتون صحنه ای که از آقای خامنه ای رو شنبه 25 دی نشان دادید خوب بود ؟

مدیر سایت:دوست گرامی دوبلور این شخصیت ها یکسان نیست
نقل قول کردن
/ #2136 احمدخااااااان 1395-10-29 14:55
به نقل از رضاییییییییی:
با تشکر از سریالتون
فقط یک سوال داشتم.
بهتر نبود شخصی که قبل از انقلاب نفر دوم بعد از امام بود حذف نشده بود؟در سریال الان سال 52 است و منتظری قبل از این تاریخ با فرزندش دستگیر شده یود و در سریال نیومد
خدا وکیلی کسی که اینجا مسوول سایته و ادعاش میشه که حقایق تاریخی رو میگن جواب بده که چطور ممکنه اسمی از منتظری که این همه زندان و تبعید رو تحمل کرد نیاوردن.چطور توقع دارن ما سریال باور کنیم
نقل قول کردن
+1/ #2135 نارا 1395-10-29 13:19
با سلام. سوال من از کارگردان این سریال این هست که چه لزومی داشت اون طور مستقیم به مساله نمایش منافی عفت در شیراز اشاره کند؟ به کار بردن عبارت" یک زن و مرد لخت و پتی در حال همبستری کامل بوده اند" چه لزومی داشت؟ الان پسر 12 ساله من از من معنی کلمه همبستری رو می پرسه چی باید بگم؟ ماهواره نمی بینیم که از این مسائل پیش نیاد اونوقت در تلویزیون ملی در حال تماشای سریال یهو این جمله گفته میشه. از صدا و سیما هم تعجب می کنم که همه چیز رو با حساسیت بررسی می کنه و این مورد رو همین طوری پخش کرد رفت. اگر من می دونستم اصلن اجازه نمی دادم پسرم این سریال رو ببینه. واقعن متاسفم برای کارگردان و صدا و سیما.

مدیر سایت: دوست گرامی چیزی که نشان داده نشد فقط بیان شد
نقل قول کردن
+1/ #2134 جرج اورول 1395-10-29 07:34
بردن اسم ناپلئون به تنهایی مرسوم نبود و باید با القابی دهن پر کن از او نام برد (پیشوای بزرگ رفیق ناپلئون) گرچه خوک ها سعی داشتند لقب هایی مثل ناجی حیوانات ،دشمن آدمیزاد و حامی حیوانات محروم دنیا به او ببندند ولی چندان یخشان نگرفت!
نقل قول کردن
/ #2133 موسی مولوی 1395-10-29 03:58
تغییر تاریخ مخالفین متعددی در کشور داشت. چرا واکنشها در مقابل آن به تصویر کشیده نشد. ضمنا انگیزه اصلی شاه و رژیم از این کار اصلا بیان نشد.
نقل قول کردن
+1/ #2132 وطندوست 1395-10-28 23:33
ازقول من به كارگردان وسايرعوامل سريال بگوييد:
عاشق اون فولكس قرمزرنگم كه درهمه جاي سريال وهرصحنه اي كه خيابان رانشان ميده وجوددارد.
البته به تازگي يك پيكان جوانان قرمزهم به اون اضافه شده كه ديدن اين دوماشين كلي من روميخندونه!!!!
ببخشيد؛چون هيچ موردخاصي توي اين سريال وجودنداره بهمين خاطرفقط ديدن يك ميدان نقلي درشهركه دائم يك فولكس وجوانان قرمزويك شورلت مشكي دارن دورش ميچرخن من رابيادفيلمهاي دهه ٣٠و٤٠ميلادي ميندازه.
خيلي سريال حرفه اي وصدالبته حقيقي وخالي ازدروغ ساختند.
همه ميدونيم كه فيلمهاوداستانها ي جعلي وسراسردروغ مربوط به شيطان بزرگ (آمريكا)وهاليوودهست.
بلابدورباشه ازعواملش...
آدم وقتي سريال معماي شاه روميبينه واون راباسريالهايي همچون فرندس، ٢٤ ، فراراززندان ويالاست مقايسه ميكنه پي ميبره كه اونهاچقدرازماعقبند.
آقاداشت يادم ميرفت...ديدن ابي وستار(مجازي)هم كلي باعث انبساط خاطرمون شد.
ايول به اين همه تكنيك و تخصص...دمتون گرم
نقل قول کردن
+1/ #2131 ایرانی طرفدار پهلوی 1395-10-28 20:27
سکانس فیلم
محمدرضاشاه: ما بر هرگونه افزایش قیمت نفت در اوپک مخالفت میکنیم
پاسخ:
منوتو چندین نسخه از مصاحبه های محمدرضاشاه نشون داده که ایشون محکم مقابل امریکا و انگلیس ایستاده و میگه قیمت نفت بالا...ما دلمان به حال هیچ کشوری نمیسوزد...نفت نمیفروشیم که کشوری رو خوشحال کنیم...

آقای ورزی...کاش حداقل فیلم های واقعی رو بازسازی میفرمودید... تا حس اعتماد بیشتر بشه

من نظر خود را پیگیری میکنم
نقل قول کردن
/ #2130 لباف 1395-10-28 19:36
من اوایل جذب این سریال نشدم ولی کمی که پایش نشستم واقعا برایم جالب شد و با خودم فکر کردم کاش به جای درس تاریخ این فیلم را نشانمان میدادند فقط چرا سکانس تاجگذاری پخش نشد؟ حداقل برای دانلود بذاریدش. ممنون
نقل قول کردن
+1/ #2129 مهدی k 1395-10-28 19:24
ضمن تشکر از تهیه سریال
یسوال دارم.مثلی هست که میگه چو عیبش بگفتی هنرش نیز بگو.یعنی این اقای شاه هیچ برای ایران نکرد؟اینو که نمیشه کتمان کرد که خدماتی هم داشته.کاری به شاه ندارم ولی این نوع از انعکاس تاریخ دقیقا نتیجه یعکس داره .
ضمنا سوال بعدی اینه چرا با وجود اینهمه سیاه نمایی باز هم از نسل بعد از انقلاب عده ای گرایش به سمت فرهنگ قبل از انقلاب دارن؟این جای سواله.یا ما بیماری رو خوب تشخیص ندادیم یا نسخه رو اشتباه پیچیدیم وگر نه دلیلی نداره که کسی بخاد از باطل طرفداری کنه علیرغم اینکه اینهمه بدیهای رژیم طاغوت از بدو تولد من و هم نسل هام داره تو گوش ما خونده میشه.شاید یمقدار واقع بینی دوای درد ما باشه شاید
نقل قول کردن
+1/ #2128 xxxxxx 1395-10-28 15:35
نقش ابی و ستار رو که درست کردین راضی نیستم اگه داریوش رو هم نیارین خخخ دو روز دیگه اکبر عبدی اومد نقش هایده رو بازی کرد تعجب نکنین.
نقل قول کردن
/ #2127 جرج اورول 1395-10-28 12:08
همیشه خوک ها تصمیم می گرفتند سایر حیوانات با اینکه نظری نمی دادند ولی رای دادن را یاد گرفته بودن
قلعه حیوانات
نقل قول کردن
/-1 #2126 فرشید 1395-10-28 09:17
سریال خوبی بود .اما چرا خواننده های منفور رو نشون میدید .
نقل قول کردن
/ #2125 منصوری 1395-10-28 08:53
مدیر سایت: دوست گرامی چنین مسائلی در زمان امام خمینی هم بود و ایشان واکنش نشان می دادند اما ما به جای آنکه همیشه منتظر بمانیم تا کسی واکنش نشان دهد، باید خودمان اقدامی انجام داده و اصلاحات را از خودمان آغاز کنیم والا حاکمیت هم مجموعه ای متشکل از خود ما انسان هاست.آیا شما به عنوان یک شهروند وظایف خود نسبت به این مسائل اجتماعی را انجام داده اید و آن قدر روی خودتان کار کرده اید که اگر در موقعیت یک اختلاس گر قرار بگیرید، دست و دلتان نلرزد? چرا در مورد پهلوی این گونه نگاه نمی کنید؟
نقل قول کردن
/ #2124 منصوری 1395-10-28 08:45
مدیر سایت: دوست گرامی نظام فعلی بارها برخی افراد ناباب و ناسالم در چهارچوب خود را تسویه و با آن ها برخورد کرده است و شاید همین مسئله دلیل تداوم جمهوری اسلامی ایران است اما این اتفاق در زمان شاه رخ نداد و فساد در بخش های مختلف کار را به جایی رساند که باعث سقوط نظام پهلوی شد... جوابیه ای به مدیر محترم سایت: خیلی خنده داره شما شعور مردم رو به سخره گرفتید جناب ... حقگو باش برادر تو رو به خدا چقدر به این حرفی که زدید اعتقاد و ایمان دارید... خداوکیلی جواب بدید؟
اینکه شاه با فساد چگونه برخورد می کرد رو با شما هم نظرم ولی اینکه فرمودید در جمهوری اسلامی بارها با افراد ناباب و نا سالم برخورد کرده رو به هیچ وجه قبول ندارم این حرف صادقانه نیست و حرفی که صادقانه نباشد الهی نیست.
نقل قول کردن
/ #2123 منصوری 1395-10-28 08:29
با سلام به نظر من تنها زمانی یک کتاب یا سخنرانی و یا فیلم و سریال و یا حتی یک سخن باور پذیر و تاثیرگذار میشه که همه جانبه باشه، سانسوری نشه که این رو بگیم اون رو نگیم. سریال معمای شاه از منظر فیلم نامه ناقصه و همه جانبه نیست و یک جانبه نگاه کرده... این سریال رو باید بدون هیچ کم وکاستی پخش می کردید از همه چی توش صحبت می کردید هم نقاط مثبت و هم نقاط منفی پهلوی... به قول استاد آجودانی(از نگاه ایشون پهلوی اول) فرضا 99 درصد بد آیا 1 درصد هم خوبی نداشته است. این منصفانه نیست عرض کردم اگر به شعور مخاطب احترام گذاشته شود و همه چیز گفته شود و در آن نتیجه گیری را بسپارید به دست مردم شاید نتیجه گرا تر باشد. امروز چرا مردم جذب شبکه های خارجی ماهواره می شوند برای اینکه سانسور در مملکت ما بیداد می کند. قطعا بی بی سی و من و تو و VOAو... قابل اعتماد نیستند آن ها هم یک طرفه به قاضی میروند ولی زمانی که ملت از شبکه داخلی زده می شوند و به شبکه های خارجی پناه می برند تاثیر گذاری این نوع برنامه ها به دلیل زرق و برقی که دارند قطعا بیشتر است. که این هم اشتباه است و شخص بنده می دانم که آن شبکه ها هم همه چیز را نمی گویند... ولی..... در آخر به قول ناصرخسروی فقید:از ماست که بر ماست.
نقل قول کردن
/ #2122 امیرعلی 1395-10-27 18:44
درضمن من بین کامنتا دیدم که گفتید در دهه 50ترافیک تهران داد دیپلمات های خارجی دراورده بود..اما شما میدونید دلیل اعدام شهردار تهران بعد انقلاب (نیک پی) چی بود؟؟؟ بله جرم ایشون حل نکردن ترافیک تهران بود..مسخره نیست اینو گفتم خودت بدونی وگرنه بجز ابرو ریزی چیز دیگه ای نداره واسمون.
موفق باشید
نقل قول کردن
/ #2121 پری 1395-10-27 04:16
سلام.خسته نباشین میگم به کارگردان سریال بابت این سریال خوبش.این که عده ای میگن چرازندگی خانواده ی وزیری رومطرح کردن بایدبگم که خانواده ی وزیری بک خانواده تحصیلکرده باطبقه ی اجتماعی متوسط بودن که نسبت به اوضاع مملکت آگاهی داشتن.پس حضوریک خانواده ی اصیل ایرانی رونشون میده که بدون وابستگی به جناح خاصی نگران آینده ی مملکت بودن.این خیلی مهمه درکنارتاریخ زندگی مردم عادی رونشون دادن.به نظرمن شاه خدماتی هم داشته مگه میشه یه شاه خدمت نکنه بالاخره کشور نیاز به آبادانی داره ما منکراین نمیشیم ولی اصل استقلال کشورمطرحه که ما استقلال سیاسی نداشتیم ووابسته بودیم.ممنوم
نقل قول کردن
+1/ #2120 هادیhhhh 1395-10-26 15:59
هر حکومتی نقاط مثبت و منفی دارد. مگر الان همه چیز عالیه. الان مدینه فاضله است؟
شما فقط سیاه نمایی کردین. اگر هدف بیان تاریخ باشد باید نقاط مثبت و منفی را باهم نشون بدهید.
البته مسلم است که نمیتوانید این کار را بکنید چون نتیجه ای که میخواهند بدست نمی آید.
شما به عنوان کسی که تاریخ را تحریف کرده است درتاریخ ثبت می شوید

مدیر سایت: دوست گرامی برخی نقاط ضعف یک مملکت را به باد می دهد و جایی برای نقاط مثبت نمی گذارد.
نقل قول کردن
+1/ #2119 الیکا 1395-10-26 13:38
با سلام
چرا گوینده شاه ،آقای مطهری ،امام خمینی وآقای خامنه ای رو یکی کردن -این نوعی توهین نیست.؟چرا بازیگر نقش آقای خامنه ای رو بازیگر نقش حرمله فیلم مختار انتخاب کردن یا چرا صحنه نشان دادن آقای خامنه ای رو شنبه 25 دی این قدر با اشتباه کار کردن؟

مدیر سایت: دوست گرامی بازیگر نقش رهبری در این سریال آقای انوش معظمی مختارنامه نیست
نقل قول کردن
/-1 #2118 مجیدr 1395-10-26 11:11
با سلام
خدا قوت
روح تازه ای به جامعه دادید که کمتر از کار مبارزان قبل از انقلاب نیست
نقل قول کردن
/ #2117 محدثه 1395-10-26 08:00
سلام ممنون از زحمات شما
میخواستم بگم دوبله این سریال خیلی ضعیفه تن صدای شاه ، امام خمینی، شهید مطهری و حضرت آقا به یک شکله انگار یکنفر صدای اینارو میگه اینش خیلی بده برعکس گریم ها که بسیار خوب و عالیه
نقل قول کردن
/ #2116 aliagha 1395-10-24 16:34
سلام از اینکه سعی کرده اید در بسیاری از موارد عدالت و انصاف را رعایت کنید متشکرم اما بیشترین انتقاد من به مدت زمان کوتاه پخش سریال است که واقعا ارزش تمرکز و جابجایی نداره .حداقل 50 دقیقه یا یک ساعت مفید هر قسمت پخش میکردین!سپاس
نقل قول کردن
+1/ #2115 عادل 1395-10-24 16:13
احتراما دو تا درخواست هست.یکی با همون دیدگاهی که دوره پهلوی رو به روایت کشیدید هزینه بفرمائید و دقیقا از همون زاویه نظام فعلی رو به تصویر بکشید.و فیلیمی در مورد نظام موجود بسازید.دوم اینکه نظر سنجی سایت رو به صورت نموداری کنید و با گزینه خوب متوسط و بد اجازه بدید همه از کیفیت سریال آگاه بشوند.
نقل قول کردن
/ #2114 عادل 1395-10-24 15:52
بسم الله الرحمن الرحیم.
ضمن تشکر برای تلاش بازیگران محترم و تحمل سختی ها در راستای این فیلم باید عرض کنم 2 نکته قابل تامل هست.به نظر میاد بزرگنمائی ها و تعابیر نابجائی زیادی در این فیلم وجود داره.و موضوع دوم این هست که به نظر میاد این فیلم اتفاقات الان کشور ایران هست که به دوره پهلوی نسبت داده شده.البته این به معنای تائید دوره پهلوی نیست اما نظام کنونی چه شاهکاری داشتند که به نقد دوره پهلوی پرداختند؟ما به دنبال حداقل برخورد مناسب با فساد و بد رفتاریهای نظام کنونی هستیم که اینقدر از اسلام هزینه نشود.پیشرفت قطعا بعد از اصلاح این موارد خود به خود ایجاد میشود.از افرادی هم که این امکان را ایجاد کردند که کاربران نظر خودشون رو قرار بدهند سپاسگذارم.

مدیر سایت: دوست گرامی نظام فعلی بارها برخی افراد ناباب و ناسالم در چهارچوب خود را تسویه و با آن ها برخورد کرده است و شاید همین مسئله دلیل تداوم جمهوری اسلامی ایران است اما این اتفاق در زمان شاه رخ نداد و فساد در بخش های مختلف کار را به جایی رساند که باعث سقوط نظام پهلوی شد.
نقل قول کردن
/ #2113 جواپ 1395-10-24 01:13
شاه جزیی از تاریخ ما شده....چرا تاریخ رو به صورت اشتباه نشون میدید و با این کار ما رو نزد جهانیان کوچیک میکنید.همه میدونن که شاه شخصیت بسیار بزرگ و عظیمی داشته...با این کار فقط خودتون رو کوچیک میکنید....
نقل قول کردن
/-1 #2112 سعید فرجی برزگر 1395-10-23 20:55
بسمه تعالی
با سلام و عرض ادب و احترام و گفتن یک خدا قوت ویژه خدمت تمام دغدغه مندان انقلابی و زحمتکشان و دست اندرکاران سریال تاریخی و پرمحتوای معمای شاه که با همت و تلاش فراوان وقت خود را صرف بینندگان قرار میدهید. با آرزوی عافیت و سعادت برای زحمتکشان و رنج دیدگان دیروز و امروز .
نقل قول کردن
/ #2111 رضاییییییییی 1395-10-23 08:44
با تشکر از سریالتون
فقط یک سوال داشتم.
بهتر نبود شخصی که قبل از انقلاب نفر دوم بعد از امام بود حذف نشده بود؟در سریال الان سال 52 است و منتظری قبل از این تاریخ با فرزندش دستگیر شده یود و در سریال نیومد
نقل قول کردن
/ #2110 حسین سیفی 1395-10-22 16:09
باسلام وتشکر از زحمات همه عزیزان که در تهیه این فیلم نقشی داشتندای کاش به نقش گروه ها وشخصیت های مبارزی در سراسر ایران توجه وحتی اشاره کوچکی هم می شد ازجمله نقش گروه انقلابی ابوذر نهاوندکه در غرب کشور وحتی درسطح ملی مطرح بودند ودر نهایت شاه ملعون دستور اعدام آنهاراصادر کرد .
نقل قول کردن
/ #2109 AZS 1395-10-22 12:18
خاک تو سرتون با این سریال ساختنتون ........
یه مشت دروغ به مردم ساده تحویل میدین.لعنت برشماهایی که مسئول خراب کردن اینده من جوون شدید . لعنت بر انقلاب . توی فیلم مضخرفتون محمد رضا شاه(رحمت الله علیه)رو جوری نشون دادید که انگار از یزید بدتره و خیلی خیانت کرده درصورتی که بدونید کارهایی که شاه کرده خیانت نیست خدمته...,
نقل قول کردن
/ #2108 negin 1395-10-21 16:42
به نقل از Z:
ضمن عرض تشکر و خداقوت به سازندگان سریال.
البته فقط انگار جدیداً جلوی مو حلال شده! چشم صدا و سیما روشن! بیننده‌ها خیلی دقیق هستند

مدیر سایت: دوست گرامی انچه شما مشاهده می کنید کلاه گیس است

خداوکیلی جلوی موهای خانم سارا محمدی در نقش لیلا هم کلاه گیسه؟ مادرش چطور؟
نقل قول کردن
/-1 #2107 الی 1395-10-21 16:11
تعجب میکنم بعضیها هی دروغه دروغه بستن به ناف سریال.انگار که تا قبل از این سریال هیچی راجب شاه و حکومت ظالم و سستش نمیدونستیم.بابا همین چند سال پیشه دیگه.خدا رو شکر کلی هم سند و مدرک وجود داره.با اطلاعات کم و خوندن چارتا کتاب میاین یه همچین سریالی که تاریخ دانها هم تاییدش کردن رو همچین نقد میکنین که واقعا ظلمه.
نقل قول کردن
/ #2106 الی 1395-10-21 16:04
سلام و عرض خسته نباشید خدمت عوامل این سریال با ارزش و محترم.با کمال میل سریال رو دنبال میکنیم به همراه خانواده و کمال تشکر رو داریم بابت صحبتای پر مغزی که در قالب تصویر گفته میشه. این صحبتها و سخنرانیها سالها پیش زده شده ولی متاسفانه هنوز مسائل روز جامعه اس و تازگی داره.و تا وقتی ذهنمون باز نشه و منطقی نگاه نکنیم باز هم تازگی خواهد داشت. در کل واقعا متشکریم بابت همه چیز.این سریال عالیه.خسته نباشید
نقل قول کردن
/ #2105 negin 1395-10-21 15:43
به نقل از min:
امشب از شکنجه ی نورآفاق وزیری توسط ساواک بسیار شاد شدیم ممنون. همه ما شاه دوستا فدای نام اعلی حضرت بشیم

همه شما هم با او در قیامت محشور شوید
نقل قول کردن
/ #2104 حمید میری 1395-10-21 14:56
خواستم یه خسته نباشید به شما مدیر عزیز سایت بگم چون تمام کامنتهام رو (حتی اونایی که خودمم توقع نداشتم) نشر دادید. مطمئنم انسان دموکرات و شریفی هستید. هرچند کوچکترین اعتقادی به این سریال و عوامل سازنده اون ندارم اما نتونستم این همه سعه صدر شما رو نادیده بگیرم.
نقل قول کردن
/ #2103 طالب حقیقت 1395-10-20 16:27
واقعا اگه الان امام خمینی رحمه اله علیه زنده بود واینهمه وضعیت نابسامان مملکت اعم از اختلاس.فقر.فحشا .آقازاده سروری و پارتی بازی و گورخوابی و کپرنشینی و رکود اقتصادی و بی ایمانی مردم و عدم اعتماد و نفاق و ریا و دروغ رو مشاهده میکردند چه عکس العملی انجام میدادند.
خدا را شاهد میگیرم که هرچه به رژیم پهلولی منسوب داده شده و شما به تصویر کشیدید دقیقا درد الان جامعه کنونی ایران هست.
واقعا مردم برای چی انقلاب کردن.
واقع بینانه تامل کنیم وضع کشور و مردم از همه لحاظ نسبت به دوره پهلوی پسرفت قابل ملاحظه ای داره که نمیشه کتمان کرد. همه قدیمیها به این موضوع اذعان دارن.

مدیر سایت: دوست گرامی چنین مسائلی در زمان امام خمینی هم بود و ایشان واکنش نشان می دادند اما ما به جای آنکه همیشه منتظر بمانیم تا کسی واکنش نشان دهد، باید خودمان اقدامی انجام داده و اصلاحات را از خودمان آغاز کنیم والا حاکمیت هم مجموعه ای متشکل از خود ما انسان هاست.آیا شما به عنوان یک شهروند وظایف خود نسبت به این مسائل اجتماعی را انجام داده اید و آن قدر روی خودتان کار کرده اید که اگر در موقعیت یک اختلاس گر قرار بگیرید، دست و دلتان نلرزد؟
نقل قول کردن
/ #2102 min 1395-10-20 15:48
امشب از شکنجه ی نورآفاق وزیری توسط ساواک بسیار شاد شدیم ممنون. همه ما شاه دوستا فدای نام اعلی حضرت بشیم
نقل قول کردن
/ #2101 Z 1395-10-20 04:35
به نقل از negin:
سلام. به نظرتون نشون دادن جلوی مو و گلوی خانم ساغر عزیزی حلاله؟ چرا پوشش سر و گردن فرح مثل سایر زنان درباری نیست؟ یه جا گفته بودید که این مسئله به شدت رعایت میشه. این یک مورد محرمه؟!!! :-?

ضمن عرض تشکر و خداقوت به سازندگان سریال.
البته فقط انگار جدیداً جلوی مو حلال شده! چشم صدا و سیما روشن! بیننده‌ها خیلی دقیق هستند

مدیر سایت: دوست گرامی انچه شما مشاهده می کنید کلاه گیس است
نقل قول کردن
+1/ #2100 طالب حقیقت 1395-10-19 14:43
سلام.عالم محضر خداست.بنظرمن هنوز 40سال دیگه باید بگذرد تاعده ای مورخ وجامعه شناس بیطرف درباره زمان پهلوی قضاوت کنند.ولی چیزی که مشهود وغیرقابل انکاره وفیلمها ونوشته هاوروزنامه های آنزمان الان دردسترسه. مصاحبه های شاه و هدفهاش موجوده.انسانی سیاس واقتصاددان خبره ای بوده.درعین حال بنظرمن مهربان و دلرحم. اگه اینجوری نبوده چرا مخالفین خودش رو ترور نمیکرد.کاری که براحتی میتونست انجام بده.فقط به زندان و تبعید بسنده میکرد.شاید الان بعضیها بگن چرا چرت میگی.اندرزگو و نواب و....پس کی بودن اعدام شدن.درجواب بگم ببخشید در دموکرات ترین کشور دنیا هم اگه کسی یا گروهی ،دولتمردان کشور را ترور کنند.حکمشون اعدام هست.هرجا میخواد باشه.مثلا من نوعی الان برم آقای ایکس رو بخاطر برجام ترور کنم چون به عقیدم.به کشور خیانت کرده.خوب معلومه که حکمم چیه.پس ایرادی به این اعدامها نمیتونم بگیرم.کتاب هم زیاد خوندم.خاطرات فردوست.پاسخ به تاریخ.خاطرات بروجردی.خاطرات علم.و...... .اینی که مشهوده.ایران آنزمان بشدت درحال پیشرفت وتوسعه بوده و مردم هم زندگی نسبتا بدون دغدغه ای داشت.دیگه تامین شغل حتی برای معلولین هم دغدغه نبوده.مسکنم همینطور.بهترین اجناس رواستفاده میکردن.جنس ژاپنی رو میگفتن آشغال.
بگذریم. بدبختی اینه که همین صدا سیما سریالهای دیگری هم ساخته.مثل روزگار دکترقریب.که چندماه قبل آی فیلم پخشش کرد.نشان داد که ایران چی بود درزمان پهلوی به کجا رسید.هرچه زیرساخت حیاتی ما داریم آنزمان درست شده.ما هنوز یک راه آهن نتونستیم درست وحسابی راه بندازیم.ارزش پول ملی خیلی بالا بود جزء ده پول اول دنیا بود.ایرونی بدون ویزا به هرجای دنیا میتونست مسافرت کنه.(خاطرات آقای هاشمی).
بهش میگفتن لرد یعنی ارباب.حالا چی.مردم ازلحاظ عقیده خیلی مسلمانتر ومعتقدتر بودند. الان ما نسل انقلاب چی هستیم.
شاه با برگزارکردن جشنهای 2500 ساله.که بصورت زنده در اکثرکشورها پخش میشد ایران و ایرانی را به دنیا معرفی کرد.بعد از جشنها.خیل عظیم جهانگردها به ایران سرازیر شد.غذا وآداب ورسوم ایرانی مورد توجه جهانیان قرارگرفت.سینما وموسیقی ایران جزء برترینهای اونزمان بود.الان چی.تازه این چندسال اخیر خیلی بهتر شده.
هرچیز از نوشته و تابلو وشعر و... که توی سازمان ملل هست از ایرانه. چه کسی اینها رو به سازمان ملل معرفی کرد.
و خیلی مطالب دیگر هست که مجالش اینجا نیست ولی به دوستان پیشنهاد میکنم واقعا بدون تعصب کورکورانه رجوع کنند به کتب وفیلمها ومنابع. تا بهتر به حقیقت پی ببرند.
ما باید ازدشمن خودمون درس یاد بگیریم. ایکاش کارگردان مجموعه رو اینقدر بد نمیساخت.بنظرمن فیدبک منفی داره.شبکه بیگانه من وتو مستندی تولید کرد که درباره انقلاب بود. واقعا چقدر زیبا حوادث انقلاب رو از زوایای مختلف براساس مستندات وفیلمهای آنزمان به تصویر کشید.که واقعا نمیتونی ازش اشکالی بگیری.ایکاش آقای ورزی اینجوری میساخت.بااین تفاسیر که منابع بهتری درداخل کشور دردسترس داشت.

قسمتی که به حلبی آباد اشاره میکنه.خیلی درسها میتونه به مسئولین بده.مثلا بازم خداروشکر اونزمان.زمین خواران بالاخره وجدان داشتند یک قسمتی رو هم برای فقرا نگه داشتن که بتونن با حلب برای خودشون سرپناه بسازن. الان چی.طرف میره توی گور.شب از سرما بسر میبره.اونم اگه بمیره .اونجا خاکش نمیکنن چون قیمتش بالاست.

یعنی وقتی سریال رو میبینم. وقتی دقت میکنم متوجه میشم که تاریخ داره تکرار میشه. خیلی جالبه بخدا...
الان مدیر سایت میگه پس چرا ملت انقلاب کردند اگه اینجوری بوده.
جوابیه: زمان و آینده همه چیز رو معلوم میکنه.
خدا ایران را از دروغ و نفااااااق وخشکسالی و جنگ مصون بدارد.
خدایا تو را بعظمتت قسم میدم دیگه فرج امام زمان رو برسان.تکلیف خودمون رو بفهمیم. که حق چیه باطل چیه

آمین یا رب العالمین
نقل قول کردن
/ #2099 محمد کامرانی 1395-10-19 12:16
سلام
بعضی بخشهای ان سریال بسیار عالی است وبعضی بخش ها به نظر بسیاری از بینندگان از جمله خود من بسیار سبک و تا حد زیادی واهی است .مثلا این
بخشی که دیروز شنبه 18 دی پخش شد واقعا مسخره بود ..... و قسمتهای قبلی راهم زیر سوال برده ..... کاباره میامی و شاپور غلامرضا و زن ظرف شور و هدایت زن به "قلعه" ! و سفته گرفتن توسط
قربانی و ...
ببخشید هنوز مردمی که در اون دوره زندگی کرده اند خیلی از واقعیت هارا میدانند و نمیشه موارد پوچی ازین دست را بخورد مردم داد !
ویا اینکه در بخش دیگری هویدا گفته که :
من مذهب رسمی کشور را عوض میکنم !!!!

این اباطیل از کجا پیدا شده ,ما هیچوقت چنین چیزی نشنیده بودیم .
انتظار این است که فیلمی که ریشه در حقایق دارد به نحو وزین تری بر پایه حقایق نقاط ضعف دوره گذشته را به تصویر بکشد و نه با نادان فرض کردن بینندگان . :o

مدیر سایت: دوست گرامی فحشا و فساد آن دوره را منکر هستید؟ ایا در آن زمان جایی به نام قلعه وجود نداشت؟
نقل قول کردن
+1/ #2098 محمد معینفر 1395-10-19 11:02
حیف پول من ایرانی که خرج چنین سریالی میشه.خوشبختانه مردم با ندیدن و اعتراض خودشون بهترین پاسخ را به سازندگانش دادن.

مدیر سایت: دوست گرامی مگر شما جزو مردم نیستید؟
نقل قول کردن